Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | A testnevelés tanításának didaktikai alapjai – Középpontban a tanulás |
A mindennapos iskolai testnevelés egyedülálló lehetőségeket és egyben kihívást jelent a magyar iskolarendszer, a pedagógusok és a diákok számára egyaránt. Az iskola 12 évfolyamán megvalósuló, mintegy 2000 testnevelésóra és sportfoglalkozás rendkívül magas színvonalon felkészült szakembereket, s egyben motivált, mozogni, sportolni vágyó fiatalokat kíván. A Nat 2012 és az arra épülő kerettantervek tartalmi elvárásai és a testnevelést érintő infrastrukturális kihívások együttesen hatnak a mindennapos testnevelés minőségére, így a tartalmi és módszertani fejlesztések azonnali segítséget jelenthetnek, és gyors eredményeket hozhatnak magukkal.
A testnevelés tanításának didaktikai alapjai – Középpontban a tanulás című kiadványunk a testnevelés oktatásának hagyományaira építkezik, de korszerű megközelítéseket, és nem egy esetben jelentős újításokat tartalmazó szakmai elképzeléseket is bemutat, összegez.
A Magyar Diáksport Szövetség a TÁMOP 3.1.13-12-2013-0001 kódjelű kiemelt projektjének T.E.S.I. programjában kifejlesztett szakmódszertani könyvek és oktatófilmek, vagyis a Testnevelés Módszertani Könyvek sorozat abban kíván segítséget nyújtani, hogy a mindennapi gyakorlat egyre színesebbé, szerethetőbbé és változatosabbá válhasson az iskolás tanulók számára oly módon, hogy közben folyamatosan, motiváltan tanuljanak és fejlődjenek.
Jelen kiadványra a fenti szakkönyvek és DVD-k metszéspontjaként tekinthetünk, hiszen minden kiadvány e szakdidaktikai alapmű szellemében íródott.
Könyvünket ajánljuk ezért minden kedves kollégánknak, így különösen a testnevelő tanároknak, tanítóknak és mindazon pedagógusnak és sportszakembernek, akik a mindennapos testnevelés megvalósításában részt vesznek.
Balogh Gábor
elnök
dr. Molnár László
szakmai igazgató
Rádics Balázs
ügyvezető igazgató
A magyar közoktatásban a testnevelés és sport mint műveltségi terület jelentős szerepet tölt be. Jól érzékelhető, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériuma közoktatást irányító tevékenységének tartalmi és szervezeti megújítása az elmúlt időszakban felgyorsult. A mindennapos testnevelés bevezetése óriási eredménynek számít, és egyedülálló lehetőségeket biztosít ahhoz, hogy a testnevelés tantárgyon keresztül az oktatás-nevelés folyamatában megalapozza az egészséget, az egészséges életmódra nevelést.
Indokoltnak látszik és mára a helyzet is megérett arra, hogy a testnevelés oktatásában a tartalmi szabályozás és a kapcsolódó szakmódszertan a hagyományos értékekre építve megújuljon, a modern társadalmi igényekhez igazodjon.
A könyv nagy segítséget nyújt a pedagógusok számára. Célja, hogy közvetlen segítséget adjon a testnevelésórák hatékony megtartásához. Az egyes témakörökön belül is foglalkozik módszertani kérdésekkel. Tartalmas, változatos, gazdag és tudományos igényű elméleti, illetve módszertani ismereteket, a gyakorlatban jól alkalmazható gyakorlati javaslatokat tartalmaz.
Az igényes kivitelű, jól szerkesztett, magas szakmai színvonalú „A testnevelés tanításának didaktikai alapjai – Középpontban a tanulás” című könyv, kiváló segítséget nyújt a testneveléssel és a sporttal foglalkozó testnevelő tanároknak, tanítóknak, edzőknek, oktatóknak.
A Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesületének nevében jó szívvel ajánljuk, és kívánjuk, hogy minden kolléga lelkiismeretes munkáján keresztül, minél több gyermek ismerje meg a testedzés, az önfeledt játék örömeit.
Szerezzenek minél többen feledhetetlen élményeket a testnevelésben e könyv segítségével is!
Prof. Dr. Istvánfi Csaba
MTTOE elnök
Prof. Dr. Hamar Pál
MTTOE alelnök
Ónodi Szabolcs
MTTOE alelnök
Takács Zoltán
MTTOE alelnök
Varga András
MTTOE alelnök