Név: Pulzusszámláló

Pulzusszámláló
 Regisztráltaknak elérhető
Általános adatok
Típus:    Szöveg

Leírás:

Pulzusszámláló

Tantárgyi kapcsolódási pontok: környezetismeret, matematika
Létszám: egész osztály egyénileg
Eszköz: nem szükséges

A játék elején minden tanuló megméri a pulzusát. Ezután megadunk egy célpulzusszámot vagy tartományt (például 162 ütés/perc, vagy 145-165 ütés/perc), majd a tanulók önállóan elkezdenek mozogni (helyben futás és szökdelés, székre ülés és felállás, székre felállás és lelépés…).

Amikor úgy érzik, hogy elérték a kitűzött pulzusszámot, akkor tartanak egy ellenőrzést. A következő feladat előtt már egy magasabb pulzusszámmal próbáljuk meg növelni az intenzitást. Akinek a pulzusa a pulzustartományon belülre került, a játék győztesének tekintheti magát.

Variáció(k)

  • Aki a legközelebb van a kitűzött célpulzusszámhoz, az a győztes.

 

Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • Kezdetben alacsony pulzusszámot határozzunk meg, hogy a játékot minél tovább tudjuk játszani, azaz egyre jobban fokozhassuk az intenzitást. A célpulzusszámokat akár maguk a tanulók is meghatározhatják.
  • Hívjuk fel tanítványaink figyelmét, az alacsony intenzitású és magas intenzitású gyakorlatok közötti különbségre!
  • Figyeltessük meg, hogy a különböző intenzitású mozgásokkal együtt hogyan változik a szívműködés!

 

 

Közösség
Kérjük, regisztráljon az értékelés előtt. Értékelés: Még nem adtak le értékelést.

Kérjük, regisztráljon kommentelés előtt.