Pulzusszámláló

ADATLAP
Játék neve: Pulzusszámláló
Javasolt korosztály: 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám:
  • Osztályszintű
  • Egyéni
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület:
  • egészségközpontú edzettségi és fittségi állapot
  • egészségtudatos életvezetés

1. kép: Pulzusszámláló

1. kép: Pulzusszámláló

Pulzusszámláló

Tantárgyi kapcsolódási pontok: környezetismeret, matematika
Létszám: egész osztály egyénileg
Eszköz: nem szükséges

A játék elején minden tanuló megméri a pulzusát. Ezután megadunk egy célpulzusszámot vagy tartományt (például 162 ütés/perc, vagy 145-165 ütés/perc), majd a tanulók önállóan elkezdenek mozogni (helyben futás és szökdelés, székre ülés és felállás, székre felállás és lelépés…).

Amikor úgy érzik, hogy elérték a kitűzött pulzusszámot, akkor tartanak egy ellenőrzést. A következő feladat előtt már egy magasabb pulzusszámmal próbáljuk meg növelni az intenzitást. Akinek a pulzusa a pulzustartományon belülre került, a játék győztesének tekintheti magát.

Variáció(k)

  • Aki a legközelebb van a kitűzött célpulzusszámhoz, az a győztes.

 

Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • Kezdetben alacsony pulzusszámot határozzunk meg, hogy a játékot minél tovább tudjuk játszani, azaz egyre jobban fokozhassuk az intenzitást. A célpulzusszámokat akár maguk a tanulók is meghatározhatják.
  • Hívjuk fel tanítványaink figyelmét, az alacsony intenzitású és magas intenzitású gyakorlatok közötti különbségre!
  • Figyeltessük meg, hogy a különböző intenzitású mozgásokkal együtt hogyan változik a szívműködés!