Leírás:
Az I. szint játékai – ahogyan azt a bevezetőben írtuk – a természetes (fundamentális) mozgáskészségekre
épülnek. Ezen a szinten – részben emiatt – helyenként összemosódik a játék és játékos feladat fogalma, ám megítélésünk szerint ez nem befolyásolja az elméleti bevezetőben kitűzött cél elérését, azaz a
taktikai gondolkodás előkészítését.
Bár nem köthetjük kizárólagosan életkorhoz a játékok optimális felhasználását, elsősorban a kisiskolás korosztály számára megfelelőek ezek a játékok. Természetesen a fogó- vagy bombázó játékok egy-egy verziója hatékonyan alkalmazható felső tagozaton vagy akár középiskolában is. Emellett nem szabad elfelejteni, hogy az I. szint bizonyos játékai, egy bonyolultabb játék alkalmazása előtt kiválóan alkalmazhatók bemelegítés gyanánt. Például a térbeli tudatosság játékaiban (egyszerű fogójátékok) az
idősebb korosztályoknál hatékonyabb és komplexebb megoldásokat eredményezhet mind a menekülők, mind az üldöző részéről, amivel előkészítjük a pontszerző játékok során hatékony üres területre helyezkedést. Így egy I. szintű játék – bár alapvetően nem a példában említett életkornak megfelelő – szerves része lehet az 5–12. évfolyamok játékoktatásának.
Fontos megemlíteni, hogy a játékok már ezen a szinten is összetettebbek annál, hogy az egyes fejlesztési célok, játékösszetevők izoláltan jelentkezzenek. Ezért semmiképp sem állíthatjuk, hogy az adott fejlesztési cél kizárólag a felsorolt játékokkal fejleszthető, mint ahogy azt sem, hogy a felsorolt játékok csak a mellérendelt tulajdonságokat fejlesztik. A táblázatok és a bennük szereplő játékok elsődleges célja, hogy rendszerbe szedjék a taktikai gondolkodás szempontjából releváns képességeket olyan játékokkal, amelyekben dominánsan megtalálható azok célzott fejlesztésének lehetősége.