Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | STRESSZKEZELÉS ÉS RELAXÁCIÓ ALKALMAZÁSA A TESTNEVELÉSBEN |
Ez a kézikönyv a megújuló iskolai testnevelés szolgálatára született. Egyaránt forrásmunkája a testnevelésórák keretében alkalmazható stresszkezelő és relaxációs gyakorlatoknak, és megvalósítási összetevője a „teljes körű iskolai egészségfejlesztés” koncepciónak. Az egészségtudatos magatartáshoz és a prevenciós, betegségmegelőző szemléletmódhoz kíván segítséget nyújtani.
Az iskola nem csupán nevelő, hanem mentálhigiénés intézmény is. Nemcsak életszemléletre, hanem életmódra is nevel, ha útravalót ad a növendékeknek az egészséges életvitelhez. Az is feladata, hogy megtanítson a saját egészségért vállalt felelősségre, a mozgás szeretetére, az egész életen át tartó megismerésnek, tanulásnak, szellemi és fizikai aktivitásnak a művelésére.
Ezért úgy véljük, a stresszek kezelésére, kártékony hatásuk kivédésére minden jövendő felnőttet még időben fel kell készíteni, meg kell tanítani. Ezt segíti elő e könyv számos gyakorlata is, melyek többsége a mozgásos, a fizikai aktivitáson alapuló módszerek köréből kerül ki.
A terjedelmi korlátok áthidalására született a bibliográfia sajátos megoldása. A hivatkozott és ajánlott művek leképezik és tükrözik a magyar szakirodalomban ma, 2014-ben rendelkezésre álló, tudományos igényességű stresszkezelési és relaxációs forrásokat. Minden könyv és tanulmány tartalmi ismertetésre került, hogy a tanár ki tudja választani azokat a forrásmunkákat, amelyek az őt személyesen érdeklő területekre vonatkoznak. Ahol a szakirodalmi megjelölésnél a bibliográfiában nem találunk bővebb tartalmi ismertetést, ott csupán a hivatkozás pontossága és elérhetősége miatt került sor a hivatkozásra.
Bízunk abban, hogy ezzel a kézikönyvvel magunk is részt veszünk annak a szemléleti fordulatnak és nagy kiegyenlítődésnek a létrehozásában, amely napjainkban megy végbe. Az egyoldalúan extrovertált, a külvilág dolgaira irányuló jelenkori beállítódáshoz felzárkózik az introverzió: a mentális és lelki világ felé forduló, annak törvényeit megismerő kultúránk. Csak ez az erőrendszer képes kiegyenlíteni lelki tudatlanságunk, érzelmi analfabetizmusunk kárait, amelynek nyomait a pszichoszomatikus és stresszbetegségek elhatalmasodása tükrözi. Egészségtudatosan, fizikai létünk erőinek, képességének és belvilágunk (lelki rendszerünk) erőinek tudatos kezelésével elérhetjük azt az egyensúlyt, amelynek megvalósulása a működési rend, összhang, azaz maga a harmónia. Ennek létrehozási képességét pedig éppen az iskolai szocializációban kell elkezdenünk és kibontakoztatnunk. Bízunk ennek sikerében!