3.3 A taktikai elemek megjelenése az egyes szinteken


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A TAKTIKAI GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI A JÁTÉKOKTATÁSBAN

3.3 A taktikai elemek megjelenése az egyes szinteken


Az alábbi áttekintő táblázat szintenként jeleníti meg a taktikai elemeket.


40. ábra: A taktikai helyzetek egymásra épülése

40. ábra: A taktikai helyzetek egymásra épülése

Oktatófilm a taktikai gondolkodást fejlesztő játékok iskolai alkalmazásához


− alaphelyzet
− irányváltoztatás
− ritmusváltás
− felugrás/ elugrás
− megindulás
− cselezés


− labdavezetés
− labdabirtoklás (labda- fedezés)
− dobás/lövés
− (labdaszerzés)


− átadások


− támadó/védő szerepek


− csapattársak támadásban, védekezésben (szélességben, mélységben)


− ellenfelek (2:1-es szituációból kiindulva emberfölényes helyzetek)


− ellenfelek (védő feladatok)


− szélességi és mélységi üres területek keresése
− célfelület
− alapfelállások (támadó és védő egyaránt)


− folyamatos azonos létszámú csapatok egymás elleni játéka


1:0 – helyben/mozgásban


1:0 – mozgásban


2:0 – helyben/mozgásban


1:1 – statikus helyzetből/ mozgásból
1:1 – változatos pozíciókból


2:1 – statikus/ mozgásos


2:1-ből emberfölényes helyzetek (3:1, 4:1, 4:2)


2:1 védő feladatai


2:2, 3:3:
− célfelület felé befutás
− elszakadás
− mozgásból 1:1
− védők helyezkedése, feladatai
3:2:
− védők kapcsolata
− támadók helyezkedése szélességben és mélységben
4:3, 5:4:
− az 1:1, a 2:1 és az „add és fuss” változatos alkalmazása


4:4, 5:5, 6:6:
− 1:1, emberfölényes megoldások, gyorsindulások, „add és fuss!” alkalmazása változatosan, jó ütemben, gyorsan
− gyorsindítások, lerohanások


I.


I.


I.


II.

II., III.


II., III.


II., III.


II.


III.

III. 

III., IV.


III., IV.