Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | A TAKTIKAI GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI A JÁTÉKOKTATÁSBAN |
Könyvünk szerkezetének kialakításakor arra törekedtünk, hogy újszerű megközelítésben mutassuk
be a testnevelésórákon alkalmazható mozgásos játékokat. Ebből fakadóan a könyv szemlélete
és szerkezete eltér a megszokott (klasszikus) játékgyűjteményekétől. Ebben a könyvben a játékok felosztása nem követi a hagyományos játékrendszerezést – úgymint fogó, küzdő, kidobó, … jellegű játékok –, mivel elsődlegesen a csapatsportjátékok előkészítő játékait igyekszik sajátos összefüggésrendszerben rendszerezni és bemutatni.
A könyv szerkezeti felépítésében sajátos logikát követve arra teszünk kísérletet, hogy bemutassunk egy lehetséges játékoktatási (és tanulási) útvonalat. Ezen az útvonalon egyre komplexebb játékokat és taktikai feladatokat felhasználva juttathatjuk el tanítványainkat a végső célig, a csapatsportjátékokban való tudatos, élménydús és hatékony részvételig. Játékoktatási koncepciónk, amely A taktikai gondolkodás fejlesztése a játékoktatásban címet kapta, azokra a csapatsportjáték-közi alaptaktikai elemekre épül, amelyek megjelennek a kézzel (kosár- és kézilabda, röplabda, frisbee, korfball), a lábbal (labdarúgás)
és az ütővel (floorball) játszott csapatsportágaknál. Így egy-egy játék ugyanazon, vagy hasonló szabályokkal, de különböző labdával (pattog vagy nem pattog, gömbölyű vagy tojás alakú) különböző módon továbbítva (lábbal, kézzel, ütővel) új és új formát, dinamikát nyer.
A taktikaorientált játékoktatás során alapvető célunk, hogy kialakítsuk és megtanítsuk tanítványaink számára ajátékokban történő tudatos és hatékony részvétel kognitív (értelmi) elemeit, amely a taktikai összetevők ismeretét, és a taktikailag hatékony játéktevékenység meglétét jelenti. A könyv játékgyűjtemény részében éppen ezért választottunk rendszerezési szempontnak fejlesztési
célokat, és hozzájuk kapcsolódó tanulási szempontokat, amelyekre – direkt vagy indirekt oktatási stratégiától függően – a játék előtt, közben vagy után rá kell mutatnunk. A tanulási szempontok a sikeres játéktevékenységhez szükséges kapaszkodókat jelentik a diákok számára.