Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | A TAKTIKAI GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI A JÁTÉKOKTATÁSBAN |
A mozgásos játékok fejlesztő hatása és kiemelkedő szerepe az iskolai testnevelésben nem újkeletű
gondolat. Hagyományosan az iskolai testnevelés tantervi része, az alkalmazó gyakorlás kiemelkedő módszertani eszköze.
A testnevelésórákon alkalmazott játékokban a problémamegoldó gondolkodás megjelenése már a legegyszerűbb játékokban is felfedezhető. Amikor egy fogójátékban tanítványaink tudatosan üres területet keresnek, vagy a játékterület széle felé szorítják a menekülőket, akkor már – szinte észrevétlenül – a későbbi sportjátékokban is alkalmazható tudással vértezik fel magukat. A kérdés azonban az, hogy céltudatosan, egy-egy kiemelt tanulási szemponttal játszatjuk-e a játékainkat, és a tanítványaink
tisztában vannak-e azzal, milyen módon tudnak taktikai értelemben is sikeresek lenni a játéktevékenység során.
Könyvünkben arra törekedtünk, hogy:
Végül, de nem utolsó sorban a könyv újdonságai közé tartozik, hogy a játéktevékenység oktatásmódszertanára vonatkozóan számos olyan alapelvet fogalmaz meg, amelyek biztosítják a hatékony tanulási folyamathoz szükséges pozitív tanulási környezetet.
Reményeink szerint a könyv módszertani alapjai, a játékgyűjteményben megtalálható 105 játék és azok variációi, továbbá a könyvhöz tartozó oktatófilm hasznos segítséget nyújtanak a mindennapok eredményes munkájához, és inspirációt jelentenek a csapatlabdajátékok eredményes és élményszerű oktatásához.
dr. Molnár László dr. Csányi Tamás PhD Boronyai Zoltán
szakmai igazgató főszerkesztő, szerző szerző