Előszó


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A TAKTIKAI GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI A JÁTÉKOKTATÁSBAN

Előszó


A mozgásos játékok fejlesztő hatása és kiemelkedő szerepe az iskolai testnevelésben nem újkeletű
gondolat. Hagyományosan az iskolai testnevelés tantervi része, az alkalmazó gyakorlás kiemelkedő módszertani eszköze.


A testnevelésórákon alkalmazott játékokban a problémamegoldó gondolkodás megjelenése már a legegyszerűbb játékokban is felfedezhető. Amikor egy fogójátékban tanítványaink tudatosan üres területet keresnek, vagy a játékterület széle felé szorítják a menekülőket, akkor már – szinte észrevétlenül – a későbbi sportjátékokban is alkalmazható tudással vértezik fel magukat. A kérdés azonban az, hogy céltudatosan, egy-egy kiemelt tanulási szemponttal játszatjuk-e a játékainkat, és a tanítványaink
tisztában vannak-e azzal, milyen módon tudnak taktikai értelemben is sikeresek lenni a játéktevékenység során.


Könyvünkben arra törekedtünk, hogy:

  • logikus, egymásra épülő rendszerben bontsuk ki a taktikai gondolkodás fejlesztésének lehetőségeit a legelemibb szintektől kezdve a kis játékokon keresztül a végső csapatlabdajátékokig;
  • minden játékhoz jól körülhatárolt tanulási célokat rendeljünk, amelyek segítik a játék megértését, a célszerű és hatékony játéktevékenységet;
  • olyan játékokat gyűjtsünk és alkossunk, amelyek alapját képezik a különböző csapatlabdajátékoknak, illetve felhasználhatók azok oktatásának folyamatában;
  • új, illetve kevésbé ismert játékok segítségével támogassuk a minél változatosabb testnevelésórák tervezését és megvalósítását;
  • fényképekkel és ábrákkal segítsük a játékok érthetőségét;
  • szempontsort adjunk a tanulási eredményesség ellenőrzéséhez, a tanulási folyamat értékeléséhez.

Végül, de nem utolsó sorban a könyv újdonságai közé tartozik, hogy a játéktevékenység oktatásmódszertanára vonatkozóan számos olyan alapelvet fogalmaz meg, amelyek biztosítják a hatékony tanulási folyamathoz szükséges pozitív tanulási környezetet.

Reményeink szerint a könyv módszertani alapjai, a játékgyűjteményben megtalálható 105 játék és azok variációi, továbbá a könyvhöz tartozó oktatófilm hasznos segítséget nyújtanak a mindennapok eredményes munkájához, és inspirációt jelentenek a csapatlabdajátékok eredményes és élményszerű oktatásához.

 

dr. Molnár László                                    dr. Csányi Tamás PhD                              Boronyai Zoltán
szakmai igazgató                                    főszerkesztő, szerző                                 szerző