5.3.4. Kapcsolódások – kit és mit mozgat a test


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A tánc és a kreatív mozgás alapjai

5.3.4. Kapcsolódások – kit és mit mozgat a test


Egyszer te, egyszer én

Páros gyakorlat egy labdával. A tanulók összeállítanak közös megegyezéssel negyedes ütemekből 1–6-ig labdapattintással kísért, helyben végzett motivikai tartalmú mozgássort, és a 7–8. ütemre lezárják páros lábú ugrással. Amikor megtanulták, szemben állnak egymással 4-6 méterre, a labda egyiküknél van. A másik tanuló előszámol („1, 2, 3, 4”), és egyenletes, negyedes tapssal segíti a társát a ritmus megtartásában, aki a taps ütemére eltáncolja a sort az ütemelőző számolást követően a labdapattintásokkal együtt, majd 7–8.- ra, a lezárás végén átdobja a labdát. A gyakorlatot szerepcserével megismétlik. Befejezésül a tapsos tanulók énekkel kísérik a társukat. A jó megoldást mutatja, ha a nincsenek felesleges szünetek, vagyis a lüktetés töretlen. Ebben az esetben nincs szükség az ütemelőző számolásra.


Felelgetős

Páros gyakorlat bottal. Két tanulónál van egy bot. Egymással szemben állnak úgy, hogy mellső középtartásban egymásnak át tudják adni a botot. A feladat szerint egyikük a bottal 1–6. ütemre (mérsékelt hangerővel) negyed és nyolcad időértékek felhasználásával kopog a talajon, mialatt a társa a tanult és általa kiválasztott, sorba rendezett két, illetve háromtagú motívumokkal táncol. 7–8.-ra mindketten páros lábbal helyben ugranak, és a bot helyben gazdát cserél. Szerepcserével zajlik a feladat tovább. A bot fogása mindkét kézzel a tetején, egymásra helyezett tenyérrel történik.