5.2.4. Kapcsolódások – kit és mit mozgat a test


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A tánc és a kreatív mozgás alapjai

5.2.4. Kapcsolódások – kit és mit mozgat a test


Kendőző

Egy, a kötöttség szintjén (3.2.6. alfejezet) használt fejkendő nagyságnál kisebb kendőt – lehet zsebkendő is, illetve a kisebbeknél babzsák – minden tanuló maga elé helyez a talajra. Saját maga számára kialakít néhány, nyolc számolásra végezhető, lépésekből, ugrásokból álló mozgássort a kendő mögött, előtt, mellett, felett vagy éppen körülötte haladva. Akinek egyféle megoldása van, a második nyolc ütemre megismételheti azt. Mindkét sor 7–8.-ra lezárással fejeződik be, a második sor végén a kendőt mindkét kézzel felveszik a talajról a 8. ütem végére. A kendővel a kézben megismétlik az előző mozgássorokat. A kendő mozgatási módja is egyéni döntés alapján történhet.


Ugróiskola kötéllel

Az eredeti ugróiskola alaprajzát (21. ábra) a megszokottnál kisebb oldaltávolsággal rajzoljuk fel. A haladás csak előre történik, a második dupla téglalap után egy lezáróval fejeződik be a feladat. A haladás ugrókötéllel történik előre, a tanulók tetszőleges ugrásforma megválasztásával áthajtásokat végeznek, negyedes lüktetéssel, 1–6. ütemig, majd kiugranak a második dupla téglalapnál a rajzolatból 7–8. ütemben lezárva a sort. Nem kötelező minden mezőt felhasználni! Eleinte saját számolásra, majd a társak által kísérve ritmusos tapssal, végezetül zenére történjen a gyakorlás.