Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | A tánc és a kreatív mozgás alapjai |
E gyakorlathoz is szükséges két-három, egyenként 6–8 méter hosszú vitorláskötél (körülbelül 1 cm vastag) a talajra fektetve. A tanulók maguk választják meg, hogy melyik – már gyakorolt – mozdulattípussal maradnak helyben, illetve haladnak előre. A cél az, hogy az egyszeri, egy vonalon haladásnál többször váltsák a mozdulattípust a ritmusos helyben és előre táncolás szolgálatában.
Variáció:
A tanulók maguk döntik el, hogy melyik mozdulattípussal és milyen irányba történik a lépés vagy az ugrás. Ennek alapján igen érdekes variációk jöhetnek létre. Például: jobb láb helyben lép – páros láb előre ugrik – jobb láb helyben lép – páros láb előre ugrik negyed fordulattal jobbra – jobb láb helyben lép – páros lábbal ugrás balra – bal láb oldalra lép – ugrás páros lábbal helyben – bal láb oldalra lép – ugrás páros lábbal helyben negyed fordulattal balra – bal láb helyben lép – páros láb előre ugrik negyed fordulattal balra – jobb láb oldalra lép – páros láb helyben ugrik fél fordulattal jobbra – jobb láb helyben lép – páros lábbal oldalra ugrik negyed fordulattal balra. Mindehhez nagyfokú fi zikai és kognitív kontrollra van szükség, nélkülözhetetlen az intenzív belső beszéd, akár „kihangosítva” is. A cél, hogy a gyakorlatok végrehajtása közben csiszolódjon a problémafelismerő, mozdulatmegoldó és ellenőrző képességük, fejlődjön a feladattal kapcsolatos belső beszéd. A feladatmegoldás folyamatorientált, tehát nem a „hibátlan” megoldás az az egyetlen siker és végeredmény.