A tantervi tartalom áttekintése 1–12. évfolyamokon


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: LABDARÚGÁS AZ ISKOLÁBAN - TEMATIKUS ÖSSZEFOGLALÁS ÉS TOVÁBBKÉPZÉSI TANANYAG AZ ISKOLAI („GRASSROOTS”) LABDARÚGÁS OKTATÁSÁHOZ

A tantervi tartalom áttekintése 1–12. évfolyamokon


1–2. évfolyam

  • Fogók közbeni szerepek szabad megválasztása
  • A játékok történeti, képzeleti kereteinek meghatározása
  • Előre meghatározott futó- vagy fogójátékok egy-egy szabályának módosításai (ház, megfogás, szabadítás, létszám, eszköz, terület stb.)
  • Kisjátékok és mérkőzésjátékok módosítása egy szempont figyelembevételével:

– labdák száma;
– a pont (gól)szerzés lehetősége;
– a játéktéren való haladás;
– célfelület helye, mérete, száma;
– területkorlátozások

3–4. évfolyam

  • Fogók közbeni szerepek szabad megválasztása
  • Előre meghatározott futó- vagy fogójátékok egy-egy szabályának módosításai (ház, megfogás, szabadítás, létszám, eszköz, terület stb.)
  • Kisjátékok és mérkőzésjátékok módosítása 1-3 szempont figyelembevételével:

– labdák száma, mérete, fajtája;
– a pont (gól)szerzés lehetősége;
– a játéktéren való haladás;
– labdaszerzés módja;
– játéktér formája;
– célfelület helye, mérete, formája, száma, szöge;
– labdabirtoklás módja (pl. érintésszám, érintőfelület, végtag);
– esélykiegyenlítő variációk (pl. joker játékos, átállás);
– területi korlátozások;
– egyéb eszközök bekapcsolása

5–8. évfolyam

  • Előre meghatározott futó-, vagy fogójátékok szabályainak módosításai (ház, megfogás, szabadítás, létszám, eszköz, terület stb.)
  • Kisjátékok és/vagy mérkőzésjátékok módosítása több szempont figyelembevételével:

– labdák száma;
– a pont (gól)szerzés lehetősége;
– a játéktéren való haladás;
– célfelület helye, mérete, száma;
– területkorlátozások

9–12. évfolyam

  • Kisjátékok és/vagy mérkőzésjátékok módosítása több szempont figyelembevételével:

– labdák száma;
– a pont- (gól-) szerzés lehetősége;
– a játéktéren való haladás;
– célfelület helye, mérete, száma;
– területkorlátozások;
– taktikai helyzetek