Tartalom


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: LABDARÚGÁS AZ ISKOLÁBAN - TEMATIKUS ÖSSZEFOGLALÁS ÉS TOVÁBBKÉPZÉSI TANANYAG AZ ISKOLAI („GRASSROOTS”) LABDARÚGÁS OKTATÁSÁHOZ

Tartalom


Tartalom

8 Bevezetés
10 Az oktatás tartalmait szabályozó dokumentumok áttekintése (NAT 2012 kerettanterv, alternatív kerettantervek), struktúrája, kapcsolódási pontjai (2. TE)
10 A NAT 2012-ben és a kerettantervekben szereplő Testnevelés és sport műveltségi terület tartalmainak áttekintése, elemzése
13 Az általános (Testnevelés és sport műveltségi területi) kerettantervekben megjelenő labdarúgás sportági jellegű, valamint az azt megalapozó tartalmak
15 A miniszter által egyes iskolatípusra, pedagógiai szakaszra, tantárgyra vagy egyes sajátos köznevelési feladat teljesítéséhez készített kerettantervek szerepe, alkalmazási lehetőségei
16 A labdarúgás kerettantervének szerkezete, tartalmi áttekintése (1–12. évfolyam)
21 A Grassroots labdarúgás filozófiája, alkalmazásának legfontosabb alapelvei, céljai (3. TE)
21 Miben más a grassroots szellemisége, mint a tradicionális utánpótlásnevelési felfogás?
25 Grassroots (szabadidőfutball) program
27 A mozgástanulás elmélete és módszertana, a Grassroots foglalkozások módszertani alapjai (4. TE)
27 Alapfogalmak
28 A mozgásfejlődés piramisa
31 A mozgástanulás didaktikai modellje
35 Egy mozgásfeladat differenciálásának/adaptálásának két alapvető módszere – a feladaton belüli variációk módszere és a feladatok közötti variációk módszere
35 A hatékony mozgásoktatás módszertani alapjai – A direkt és indirekt oktatási stratégiák alkalmazása a gyakorlatban
45 „Testtudat és térbeli tudatosság” című tematikai egység összetevői, gyakorlatai a Grassroots labdarúgásban
46 A térbeli tudatosság (térérzékelés), a testtudat (testérzékelés) és fejlesztésük
47 A térbeli tudatosság és a testtudat fejlesztése – Módszertani alapok
51 A képzésen megvalósult feladatok a testtudat és térbeli tudatosság tematikai egységhez
53 „Egyéni, labdás koordinációfejlesztés” című tematikai egység feldolgozása az 1–8. évfolyamon – A labdarúgás technikai alapjai
53 Alapfogalmak
54 A feldolgozás szempontjai
55 A képzésen megvalósult feladatok az egyéni, labdás koordinációfejlesztés tematikai egységhez
63 A labdarúgás 1–4. és 5–12. évfolyamokra vonatkozó taktikai alapjai
63 Taktikai alapok – a játék megértése
64 A labdarúgás taktikai alapvetései az 1-2.évfolyamon (6-9 év)
65 A taktikai alapvetések bővülése 3-4. évfolyamon (9-11 év)
67 Az 5–12. évfolyamokra vonatkozó többlettartalmak
69 Az együttműködés a társsal, társakkal című tematikai egység módszertani lehetőségei a Grassroots labdarúgásban
69 Együttműködés a játékban
70 A kerettantervi tematikai egység általános céljai az 1–2. és a 3–4. évfolyamokon
73 A kerettantervi tematikai egység általános céljai az 5–12. évfolyamokon
74 A képzésen megvalósult feladatok az együttműködés a társsal, társakkal című tematikai egységhez
78 A kisjátékok című tematikai egység módszertani lehetőségei a Grassroots labdarúgásban
78 A kisjáték fogalma és jelentősége
84 Felkészülés a mérkőzésjátékokra – előkészítő kisjátékok az 1–2. évfolyamokon
86 Mérkőzésjátékok Az iskolai labdarúgás 1–2. évfolyamain, vagyis a 3:3 elleni játék
87 Kisjátékok 3–4. évfolyamok iskolai labdarúgásában
89 Mérkőzésjátékok az iskolai labdarúgás 3–4. évfolyamain, vagyis a 4:4 elleni játék
90 Az 5–12. évfolyamokra vonatkozó kisjáték- és mérkőzésjáték-tartalom
92 A mérkőzésjátékok felállási formái
94 A kreatív játékok című tematikai egység módszertani lehetőségei a Grassroots labdarúgásban
94 A tantervi tartalom áttekintése 1–12. évfolyamokon
95 A kreativitás fogalmáról
96 A konvergens taktikai gondolkodásra épülő labdarúgás
97 A divergens taktikai gondolkodásra épülő labdarúgás
98 A kreativitás fő fejlesztési irányai a labdarúgásban
99 A fesztiválszervezés, illetve a műhelyalapú órai szervezés módszertani alapjai, lehetőségei
100 A fesztivál filozófiája
102 Szervezés 6 csoporttal
102 Szervezés 8 csoporttal
103 Szervezés 10 csoporttal
103 Szervezés 12 csoporttal
104 Szervezés 16 csoporttal
104 Grassroots fesztivál szervezése a 7–12. évfolyamokon
106 IRODALOMJEGYZÉK
108 SZERZŐK ÉS A SZAKLEKTOR

JELMAGYARÁZAT

A könyvben szereplő ábrajelölések magyarázata


haladó (futó) mozgás labda nélkül

haladó (futó) mozgás labda nélkül

labdaátadás (passz) vagy rúgás célfelületre (kapura)

labdaátadás (passz) vagy rúgás célfelületre (kapura)

labdavezetés

labdavezetés

labdaátvétel

labdaátvétel

a döntés lehetősége

a döntés lehetősége