01. Bevezetés


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: LABDARÚGÁS AZ ISKOLÁBAN - TEMATIKUS ÖSSZEFOGLALÁS ÉS TOVÁBBKÉPZÉSI TANANYAG AZ ISKOLAI („GRASSROOTS”) LABDARÚGÁS OKTATÁSÁHOZ

01. Bevezetés


Ebben a fejezetben áttekintjük az 1–4. és az 5–12. évfolyamokra vonatkozó 30 órás továbbképzések alapvető céljait, tartalmát, szervezési kereteit, órabeosztását, továbbá ismertetjük a képzési program tematikai egységeinek tartalmát.

A továbbképzési programunk alsó tagozatra vonatkozó céljaiként az alábbiakat fogalmaztuk meg.


Cél, hogy a képzésen résztvevők:

  • megismerjék a Grassroots labdarúgás programjának alsó tagozatos céljait, fejlesztési feladatait, elméleti és módszertani alapjait,
  • képessé váljanak az iskolai testnevelésórák részeként szervezett labdarúgás-specifikus tanórák, foglalkozások vezetésére,
  • alkalmazni tudják a Grassroots labdarúgás szellemiségére épülő és az 1–4. osztályos tanulók életkori és fejlődési jellemzőihez igazodó, differenciált foglalkoztatási formákat, élményszerű és változatos tanulásszervezési eljárásokat.

Az 5–12. évfolyam tartalmaival kapcsolatban pedig a következő célokat fogalmaztuk meg.


Cél, hogy a képzésen résztvevők:

  • megismerjék a Grassroots labdarúgás programjának 5–12. évfolyamra vonatkozó céljait, fejlesztési feladatait, elméleti és módszertani alapjait,
  • képessé váljanak az iskolai testnevelésórák részeként szervezett labdarúgás-specifikus tanórák, foglalkozások vezetésére,
  • alkalmazni tudják a Grassroots labdarúgás szellemiségére épülő és az 5–12. osztályos tanulók életkori és fejlődési jellemzőihez igazodó, differenciált foglalkoztatási formákat, élményszerű és változatos tanulásszervezési eljárásokat,
  • a tematikai egységek feldolgozása segítségével gyakorlati jártasságot szerezzenek a tantervi anyag megvalósításával kapcsolatban, különös tekintettel a „Grassroots” fesztivál jellegű foglalkozások szervezésére.

Az 1–4. évfolyamok tartalmainak megismerését segítő továbbképzés tematikai egységei.


Tematikai egység elnevezése

Bevezetés
Az oktatás tartalmait szabályozó dokumentumok (NAT 2012, Kerettanterv, alternatív kerettantervek) áttekintése, struktúrája, kapcsolódási pontjai)
A Grassroots labdarúgás filozófiája, alkalmazásának legfontosabb alapelvei
A mozgástanulás elmélete és módszertana. A Grassroots foglalkozások módszertani alapjai
A „testtudat és térbeli tudatosság” összetevői, gyakorlatai a Grassroots labdarúgásban
A „labdaérzékelés fejlesztése”, a labdarúgás technikai alapjai
Játékos feladatok, játékok alkotása, óraszervezés az 5.1 és az 5.2 tematikai egységek tartalmainak integrálásával
A labdarúgás 1–4. évfolyamokra vonatkozó taktikai alapjai és szabályrendszere
„Együttműködés a társsal, társakkal” a Grassroots labdarúgásban
„Kisjátékok” és szerepük a labdarúgás oktatásában
Játékos feladatok, játékok alkotása, óraszervezés a 8.1 és 8.2 tematikai egységek tartalmainak felhasználásával
A „kreatív játékok” szerepe a Grassroots labdarúgás oktatásában
Mérkőzésjátékok az 1–4. évfolyamokon
Grassroots Fesztivál jellegű foglalkozások testnevelésórán
Óraszervezés – Grassroots fesztivál jellegű foglalkozások szervezése 1–4. évfolyamokon


Tematikai egység sorszáma

1
2
3
4
5.1
5.2
6
7
8.1
8.2
9
10.1
10.2
11
12


A képzés tematikai egységei az alábbi témaköröket dolgozzák fel az 5–12. évfolyam képzésére vonatkozóan.


Tematikai egység elnevezése

Bevezetés
A Nat 2012-ben és a Kerettantervben szereplő Testnevelés és sport műveltségi terület tartalmainak áttekintése, elemzése
Alternatív kerettantervek szerepe, alkalmazási lehetőségei
A Grassroots labdarúgás filozófiája, alkalmazásának legfontosabb alapelvei, céljai
A Grassroots labdarúgás elemei az 1–4. évfolyamon
A mozgástanulás elmélete és módszertana. A Grassroots foglalkozások módszertani alapjai I.
A „labdaérzékelés fejlesztése”, a labdarúgás technikai elemei
„Kapcsolat társsal, társakkal” – támadó és védő játékosok kapcsolata, együttműködése a labdarúgásban
A Grassroots labdarúgás taktikája
A Grassroots labdarúgás 5–12. évfolyamra vonatkozó tartalmi ajánlásai II.
„Kisjátékok” és szerepük a labdarúgás oktatásában
A „kreatív játékok” szerepe a Grassroots labdarúgás oktatásában
Játékos feladatok, játékok alkotása, óraszervezés a 7.1 és 7.2 tematikai egységek tartalmainak felhasználásával
A Grassroots labdarúgás 5–12. évfolyamra vonatkozó tartalmi ajánlásai III.
Labdarúgás mérkőzésjátékok az 5–8. évfolyamokon
Labdarúgás mérkőzésjátékok a 9–12. évfolyamokon
Grassroots fesztivál jellegű foglalkozások testnevelésórán
Grassroots fesztiválszervezés a 7–12. évfolyamokon


Tematikai egység sorszáma

1
2.1
2.2
3
4
A mozgástanulás elmélete és módszertana. A Grassroots foglalkozások módszertani alapjai I.
A „labdaérzékelés fejlesztése”, a labdarúgás technikai elemei
„Kapcsolat társsal, társakkal” – támadó és védő játékosok kapcsolata, együttműködése a labdarúgásban
A Grassroots labdarúgás taktikája
A Grassroots labdarúgás 5–12. évfolyamra vonatkozó tartalmi ajánlásai II.
„Kisjátékok” és szerepük a labdarúgás oktatásában
A „kreatív játékok” szerepe a Grassroots labdarúgás oktatásában
Játékos feladatok, játékok alkotása, óraszervezés a 7.1 és 7.2 tematikai egységek tartalmainak felhasználásával
A Grassroots labdarúgás 5–12. évfolyamra vonatkozó tartalmi ajánlásai III.
Labdarúgás mérkőzésjátékok az 5–8. évfolyamokon
Labdarúgás mérkőzésjátékok a 9–12. évfolyamokon
Grassroots fesztivál jellegű foglalkozások testnevelésórán
Grassroots fesztiválszervezés a 7–12. évfolyamokon