Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | LABDARÚGÁS AZ ISKOLÁBAN - TEMATIKUS ÖSSZEFOGLALÁS ÉS TOVÁBBKÉPZÉSI TANANYAG AZ ISKOLAI („GRASSROOTS”) LABDARÚGÁS OKTATÁSÁHOZ |
Ebben a fejezetben áttekintjük az 1–4. és az 5–12. évfolyamokra vonatkozó 30 órás továbbképzések alapvető céljait, tartalmát, szervezési kereteit, órabeosztását, továbbá ismertetjük a képzési program tematikai egységeinek tartalmát.
A továbbképzési programunk alsó tagozatra vonatkozó céljaiként az alábbiakat fogalmaztuk meg.
Az 5–12. évfolyam tartalmaival kapcsolatban pedig a következő célokat fogalmaztuk meg.
Az 1–4. évfolyamok tartalmainak megismerését segítő továbbképzés tematikai egységei.
Bevezetés
Az oktatás tartalmait szabályozó dokumentumok (NAT 2012, Kerettanterv, alternatív kerettantervek) áttekintése, struktúrája, kapcsolódási pontjai)
A Grassroots labdarúgás filozófiája, alkalmazásának legfontosabb alapelvei
A mozgástanulás elmélete és módszertana. A Grassroots foglalkozások módszertani alapjai
A „testtudat és térbeli tudatosság” összetevői, gyakorlatai a Grassroots labdarúgásban
A „labdaérzékelés fejlesztése”, a labdarúgás technikai alapjai
Játékos feladatok, játékok alkotása, óraszervezés az 5.1 és az 5.2 tematikai egységek tartalmainak integrálásával
A labdarúgás 1–4. évfolyamokra vonatkozó taktikai alapjai és szabályrendszere
„Együttműködés a társsal, társakkal” a Grassroots labdarúgásban
„Kisjátékok” és szerepük a labdarúgás oktatásában
Játékos feladatok, játékok alkotása, óraszervezés a 8.1 és 8.2 tematikai egységek tartalmainak felhasználásával
A „kreatív játékok” szerepe a Grassroots labdarúgás oktatásában
Mérkőzésjátékok az 1–4. évfolyamokon
Grassroots Fesztivál jellegű foglalkozások testnevelésórán
Óraszervezés – Grassroots fesztivál jellegű foglalkozások szervezése 1–4. évfolyamokon
1
2
3
4
5.1
5.2
6
7
8.1
8.2
9
10.1
10.2
11
12
A képzés tematikai egységei az alábbi témaköröket dolgozzák fel az 5–12. évfolyam képzésére vonatkozóan.
Bevezetés
A Nat 2012-ben és a Kerettantervben szereplő Testnevelés és sport műveltségi terület tartalmainak áttekintése, elemzése
Alternatív kerettantervek szerepe, alkalmazási lehetőségei
A Grassroots labdarúgás filozófiája, alkalmazásának legfontosabb alapelvei, céljai
A Grassroots labdarúgás elemei az 1–4. évfolyamon
A mozgástanulás elmélete és módszertana. A Grassroots foglalkozások módszertani alapjai I.
A „labdaérzékelés fejlesztése”, a labdarúgás technikai elemei
„Kapcsolat társsal, társakkal” – támadó és védő játékosok kapcsolata, együttműködése a labdarúgásban
A Grassroots labdarúgás taktikája
A Grassroots labdarúgás 5–12. évfolyamra vonatkozó tartalmi ajánlásai II.
„Kisjátékok” és szerepük a labdarúgás oktatásában
A „kreatív játékok” szerepe a Grassroots labdarúgás oktatásában
Játékos feladatok, játékok alkotása, óraszervezés a 7.1 és 7.2 tematikai egységek tartalmainak felhasználásával
A Grassroots labdarúgás 5–12. évfolyamra vonatkozó tartalmi ajánlásai III.
Labdarúgás mérkőzésjátékok az 5–8. évfolyamokon
Labdarúgás mérkőzésjátékok a 9–12. évfolyamokon
Grassroots fesztivál jellegű foglalkozások testnevelésórán
Grassroots fesztiválszervezés a 7–12. évfolyamokon
1
2.1
2.2
3
4
A mozgástanulás elmélete és módszertana. A Grassroots foglalkozások módszertani alapjai I.
A „labdaérzékelés fejlesztése”, a labdarúgás technikai elemei
„Kapcsolat társsal, társakkal” – támadó és védő játékosok kapcsolata, együttműködése a labdarúgásban
A Grassroots labdarúgás taktikája
A Grassroots labdarúgás 5–12. évfolyamra vonatkozó tartalmi ajánlásai II.
„Kisjátékok” és szerepük a labdarúgás oktatásában
A „kreatív játékok” szerepe a Grassroots labdarúgás oktatásában
Játékos feladatok, játékok alkotása, óraszervezés a 7.1 és 7.2 tematikai egységek tartalmainak felhasználásával
A Grassroots labdarúgás 5–12. évfolyamra vonatkozó tartalmi ajánlásai III.
Labdarúgás mérkőzésjátékok az 5–8. évfolyamokon
Labdarúgás mérkőzésjátékok a 9–12. évfolyamokon
Grassroots fesztivál jellegű foglalkozások testnevelésórán
Grassroots fesztiválszervezés a 7–12. évfolyamokon