Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | Játssz TE IS! – Játéktár gyerekektől gyerekeknek |
Játékalkotók: Szentimrések (Kisnánai Szent Imre Általános Iskola, Kisnána)
A játék üzenete:
„Mozdulunk egy tisztább és egészségesebb jövőért!”
Játéktér: tornaterem, udvar
Játékidő: szabadon meghatározható, de érdemes hosszabb időt szánni rá, mert ez egy több állomásból álló játéksorozat
Játékosok létszáma: ezt a játéksorozatot az osztályotokat vagy akár az egész iskolátokat bevonva is megrendezhetitek
Eszközök
Fontos, hogy a szükséges eszközök újrahasznosítható anyagokból és a természetben található tárgyakból készüljenek!
A TE IS csoport tagjai a sulirádióban hirdették, plakáton népszerűsítették a programot.
A diáktársakkal együtt kézműves-foglalkozáson készítettük el a játékokhoz szükséges eszközöket. A tobozokat egy nagyszülő segítségével magunk gyűjtöttük a közeli fenyvesben. Hisszük, hogy a szabadban játszó gyerekek sokkal közelebb érzik magukat a természethez. Tudat alatt válnak környezettudatos emberekké.
1. PET-palackos távolba dobás
A csapat játékosainak homokkal megtöltött palackot kell eldobniuk, minél messzebbre. Dobóvonal mögül kell végrehajtani a dobást bármilyen technikával. Amennyiben a játékos belép a vonalon belülre, akkor az a dobás érvénytelen. A dobások távolságát egyenként lemérhetitek és csapatonként összeadhatjátok, így az a csapat győz, melynek az összeadott távolsága a legnagyobb.
2. Célba dobás
A játékosoknak a kapura vagy akár egy fára felkötözött palackot kell eltalálniuk fenyőtobozokkal. Minden játékosnak öt kísérlete van, és a kijelölt dobóvonal mögül dobhat. A sikeres találatokat csapatonként adjátok össze. Amelyik csapat legtöbbször eltalálta a palackot, az a győztes.
3. Kapd el a kupakot!
A PET-palackokból és kupakokból előre elkészített eszközöket fogjátok itt használni. Ehhez a félbevágott PET-palackokra egy madzaggal ráerősített kupakot kell bejuttatni a palackba. A kupakot kézzel megérinteni nem szabad. Öt kísérlet van, minden sikeres művelet 1 pontot ér.
4. Mocsárjárás
PET-palackokból készített „lépegető talppal” kell áthaladnotok egy adott területen. Az összelapított palackról lelépni nem szabad, aki mégis kilép a „talpból”, annak újra kell indulnia. Kézzel érinteni csak a kötelet lehet. Az a csapat a győztes, melynek játékosai hamarabb átjutnak a „mocsáron”.
Egy pár lépegető talphoz két kötélre és két összelapított palackra lesz szükségetek. A kötél közepére helyezett palackra lépjetek rá! A kötél két végét egyik kezetekben fogva tudtok haladni.
5. Célba dobás fűzfakarikával
Alkossatok párokat, és álljatok egymástól általatok meghatározott távolságba! Az egyikőtöknek a dobóvonal mögül kell a fűzfakarikát rádobni a társa kezében tartott PET-palackra. A palackot fogó játékos a karikát a kezével nem érintheti. Mindenki háromszor dobhat, minden palackon maradt karika 1 pontot ér. Az a csapat győz, aki több pontot ér el.
6. Tobozgyűjtögető
Alakítsatok két csapatot, és helyezkedjetek el egymástól nagyjából 20 méterre egy-egy vonal mögött! Középen egy fűzfakarika vagy kosár található 40-50 db fenyőtobozzal. A feladat az, hogy 1 percen belül minél több fenyőtobozt vigyetek a csoport indulóvonala mögött elhelyezett kosárba. A játék indítójelre kezdődik, a résztvevők egyszerre indulnak. Egy körben mindenki csak egy fenyőtobozt vihet a kezében. Csak a kosárban lévő tobozt lehet megszámolni, amelyik kiesik, kigurul a kosárból, az nem számítható pontnak. Az a csapat a győztes, amelyik a legtöbb fenyőtobozt gyűjti.
7. Tobozterelgetés
Építsetek fel először is egy akadálypályát! Olyat, ahol kihívás terelgetni a tobozt, például lehet szlalomozni, akadályok alatt vagy között is vezet a toboz útja. Ezen kell majd mindenkinek a kézbe fogott PET-palackkal végigterelgetni egy fenyőtobozt. Kézzel nem szabad a toboz útját segíteni. A leggyorsabb győz.