Virtusvetélkedő


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: Játssz TE IS! – Játéktár gyerekektől gyerekeknek

Virtusvetélkedő


Ikon

Ikon

Ikon

Ikon

Ikon

Ikon

Játékalkotók: Szőlősi Betyárok (Kossuth Lajos Gimnázium Tiszaszőlősi Általános Iskolája, Tiszaszőlős)

A csapat üzenete
„Ez az erős emberek erőpróbája.”


Játéktér: nagyobb teremben és a szabadban is játszható
Játékidő: egy egész délelőttöt vagy délutánt érdemes rászánni
Játékosok létszáma: ebbe a játéksorozatba akár az egész iskolátokat bevonhatjátok

Eszközök

  • gumicsizma
  • vödrök
  • talicska
  • 2 vagy 3 méteres farúd
  • 2 db 5 méter hosszú deszka
  • hevederek, kötél

TIPP

Ha tetszik a játék, de kevesebb időtök van rá (például óraközi szünetben szeretnétek játszani), akkor egy állomás feladatát külön-külön is kipróbálhatjátok.


Illusztráció

Játékleírás:

Ez egy több játékból álló vetélkedő csapatok számára. Ha az összes állomást felállítjátok, az némi előkészülettel jár, de igazán megéri. Bátran kérhettek segítséget is társaitoktól, tanáraitoktól vagy szüleitektől is, akár a játékeszközök összegyűjtésében, akár a játéktér a berendezésében.
Az állomásokon csapatok mérhetik össze erejüket. Egy csapat állhat 2, 4, de akár 6 résztvevőből is. Ez attól is függ, mennyi eszköz és mekkora játéktér áll a rendelkezésetekre.
Egy ilyen vetélkedő után jár az elismerés minden játékosnak, de előre kitalálhatjátok azt is, mivel ünnepelitek meg a győztes csapatot.

A VETÉLKEDŐ ÁLLOMÁSAI
1. Rúdtartás időre
Pont úgy, mint Toldi Miklós. Ha több egyforma rúd is került, akkor egy időben többen is megmérkőzhettek. A győztes az lesz, aki a legtovább tudja egy kezével maga elé tartani rudat a végénél fogva. Ha egy rudat találtatok, akkor az időmérés eredménye dönti el, ki volt a legerősebb. Arra is gondoljatok, hogy más-más rúd megtartása jelenthet kihívást az alsósok és a felsősök számára!
2. Csizmahajítás
Gumicsizma hajítása távolba. A gumicsizmán kívül csak egy vonal kijelölésére lesz szükség, ami mögé állva a dobásokat indítjátok.
3. Talicskatolás
Gyorsasági verseny, a talicskában csapattárs vagy más nehezék is lehet. A futam indítójelre kezdődik. 
A pálya végét is előre jelöljétek meg. 
4. Kötélhúzás
A csapatok a kötél két végénél sorakoznak fel. A kötél közepe, amit egy kendővel meg is jelölhettek, pont a középvonal fölé essen. Indítójelre mindenki nekiveselkedik, és megpróbálja az ellenfél csapatát áthúzni a középvonalon.
5. Tejeskanna vagy vízzel töltött vödrök kitartása oldalsó középtartásban
Hasonlóan a rúdtartáshoz, az győz, aki legtovább tudja tartani a vödröket. Mindkét kézben egy-egy vödör vagy kanna legyen, aminek súlyát a víz mennyiségével tudjátok szabályozni.
6. Deszkával síelés
Gyorsasági verseny, ahol a deszkához erősített hevederekből készülnek a sítalpak. A játékosok a kezdővonal mögött sorakozzanak fel, és indítójelre kezdődik a futam. A talpak a deszkákon, a hevederek a kezekben, és már indulhattok is. Vigyázat, aki lelép a deszkáról, újra kezdi a futamot! Hajrá!