Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | Játssz TE IS! – Játéktár gyerekektől gyerekeknek |
Játékalkotók: PET-BALL TEAM (Szegedi Arany János Általános Iskola, Szeged)
A játék üzenete:
„Mozgás és környezetvédelem, valamint a szelektív gyűjtés fontossága”
Beszéljétek meg, hogy lehet-e egymásnak segíteni a palackok terelésében!
Játéktér: tornaterem vagy aszfaltpálya
Játékidő: szabadon meghatározható
Játékosok létszáma: legalább 12 résztvevő
Eszközök
Média – beszéltünk róla + plakát + sulirádió. Az érdek-lődőknek bemutató mérkőzést tartottunk, ki lehetett próbálni a játékot. Bajnokságot szerveztünk alsóban, felsőben. Felelevenítettük az osztályfőnöki órán a pár évvel ezelőtti környezetvédelmi vetélkedőt, amikor kartondobozokat tapostunk és gyűjtöttünk be. Természetismeret- és biológiaórákon a tanárok felhívták a figyelmet a környezetvédelem fontosságára, kiselőadást tartottak a gyerekek. Több helyen probléma az, hogy kicsik a szelektív gyűjtőedények, így belátták a diákok a tömörítés fontosságát. Ha jobban odafigyel mindenki, akkor több fér bele.
Ez a játék leginkább a jéghokihoz hasonlít, itt azonban a pálya szerencsés esetben nem csúszik és a korongot PET-palackok helyettesítik. A játék kezdetekor az egyik csapat (például öt játékos) elhelyezkedik középen, két másik játékos pedig a pálya szélén kapuként szolgáló szemeteszsákkal a kezükben állnak. A „kapusok” a pálya szélétől maximum 1 méterrel jöhetnek beljebb játék közben. A játékvezető az 5 fő játékos elé, középre szórjon ki 10 darab PET-palackot! A játékosok ezután tapossanak laposra minden palackot és az ütő segítségével próbálják elütés nélkül a szemeteszsákokba vezetni azokat! A szemeteszsákot tartó társ a zsák száját a palack felé irányítva tudja segíteni a palackok begyűjtését. A játékosok fejenként 2 palackot lapíthatnak és terelhetnek egyszerre.
Ha mind a tíz palack a zsákba került, a két begyűjtő játékos emelje a zsákot a magasba, ezzel jelezve, hogy csapatuk teljesítette a feladatot. A játék időre megy. A csapatok helyezését az időeredmény alapján határozhatjátok meg. A leggyorsabb csapat lesz a győztes.