Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | Játssz TE IS! – Játéktár gyerekektől gyerekeknek |
Játékalkotók: Lisztesek (Hódmezővásárhelyi Liszt Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola, Hódmezővásárhely)
A csapat üzenete:
„Minél több társunkat bevonjuk a feladatba, annál érdekesebb és örömtelibb a játék, formálódik a közösség.”
Játéktér: akadálymentes környezetben szabadtéren és teremben egyaránt megvalósítható
Játékidő: szabadon meghatározható, egy fordulóra akár egy 10 perces szünet is elég
Játékosok létszáma: akár egy fogó és 5-6 játékos, de több fogó és egy osztálynyi játékos is lehet
Eszközök
kendők a fogók számának megfelelően
Megmutattuk társainknak a játékunkat, és kikértük a véleményüket. Akinek megtetszett az új játék, bekapcsolódhatott. Közös órán annyira élvezték, hogy a végén már két teljes osztály ugrándozott a teremben. Szünetekben is szívesen játszottunk, többen beálltak hozzánk ilyenkor is. Nem volt nehéz bevonni az iskolatársainkat, mert nálunk sokan szeretnek játszani.
Először is keressétek meg a játéktér közepét! A csoportból válasszatok egy vagy, ha szeretnétek, akár több fogót (vadászt) is! Ők bekötött szemmel a játéktér közepére ülnek. A többiek körülöttük szintén a játéktér közepén, guggolásban helyezkednek el.
A guggoló játékosok adott jelre bármilyen irányba, meghatározott számú (például öt) nyusziugrást hajtanak végre. Az ugrások után mindenki guggolásban marad azon a helyen, ahová eljutott. Amíg a vadász meg nem találja őt, addig azon a helyen kell maradnia. A bekötözött szemű játékos/játékosok forognak párat helyben, majd elindulhatnak a nyuszikra vadászni.
Ha több vadász van, meg kell várni, amíg mindegyik megfogott valakit, de csak kézzel szabad érintenie a nyulakat. Ha a vadász megtalál valakit, leveheti a kendőt, és helycsere után kezdődhet is újra a játék.
A játékban változtathatjátok az utánzó mozgásokat, például próbálhattok pókjárásban, rákjárásban vagy sánta rókát utánozva menekülni a vadász elől.