Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | Elméleti kézikönyv a TE IS trénerei és mentorpedagógusai számára |
Elméleti kézikönyvünk célja, hogy a TE IS Program szemlélete alapján, a gyakorlati munka folyamatai mentén rendezzük azokat a tartalmakat, amelyekkel Programunk megvalósítása során találkozhatunk. Fejezeteinkben az egyes folyamatszakaszokhoz, azok megtervezéséhez és megvalósításához kétféle támpontot nyújtottunk. Egyfelől – a folyamatokhoz tartozó ábrákban – megjelenítettük a folyamatszakaszhoz tartozó kulcsfogalmakat, másfelől folyamatonként négy hívószó megalkotásával kibontottuk, részleteztük a szakaszok legfontosabb összetevőit. A dinamikafüggő és a rögzített szakaszok szétválasztásával lehetőséget teremtettünk arra is, hogy a Program a lehető legrugalmasabban tudjon megvalósulni az iskolában, megadva a lehetőséget Programunk és az iskola sajátos kultúrájának illeszkedésére.
Elméleti kézikönyv lévén, fejezeteinkben leginkább azokra a gondolati tartalmakra helyeztük a hangsúlyt, amelyek a Program tervezését, a Programról való beszélgetést, esetleg vitát támogatják. Mindazonáltal a fejezetek szoros kapcsolatban vannak a Gyakorlati útmutató a TE IS trénerei és mentorpedagógusai számára című kiadvánnyal, amelyben a tizenhét folyamatszakasz gyakorlati aspektusaival foglalkozunk.
Reméljük, hogy kézikönyvünk hozzájárul a közös gondolkodáshoz, és kellő inspirációt ad ahhoz, hogy a TE IS folyamatait a lehető legeredményesebben tudjuk megtervezni és végigkísérni.