Tartalom


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A TE IS Program módszertana - Diáksport önkéntességi módszertani és elméleti anyag

Tartalom


Előszó (Révész György) 7
 
I. RÉSZ: A TE IS PROGRAM MÓDSZERTANI KERETEI (Simonné Goschi Gabriella, Prihoda Gábor) 9
I.1. Bevezetés 10
I.1.1. TE IS – Koncepciótól a módszertanig 10
I.1.2. A TE IS Módszertan 12
I.1.3. Társas szint az iskolában 16
I.2. A TE IS Módszertan értelmezési keretei 19
I.3. A TE IS Módszertan gyakorlati dimenziói 27
I.3.1. A mozgásprogram értelmezése 27
I.4. A TE IS Kerék 43
 
II. RÉSZ: A TE IS Program elméleti dimenziói és módszertani útvonalai 47
II.1. Határok, keretek, elvárások (Simonné Goschi Gabriella) 50
II.2. Az elutasítás kezelése (Simonné Goschi Gabriella) 63
II.3. A szükségletek megfogalmazása (Prihoda Gábor) 75
II.4. A stressz kezelése (Pigniczkyné Lugos Ilona) 84
II.5. Kommunikáció (Viland Gabriella) 98
II.6. Düh és a harag kezelése (Révész György) 109
II.7. Elfogadó figyelem (Kövécs Tünde) 118
II.8. Erőforrások azonosítása (Prihoda Gábor) 128
II.9. Teljesítmény, siker, kudarc (Pigniczkyné Lugos Ilona) 138
II.10. A motiváció megerősítése, fenntartása (Takács Sándor) 146
II.11. Coopetition – Együttműködés és versengés (Pigniczkyné Lugos Ilona) 157
II.12. Elköteleződés, bevonódás (Simonné Goschi Gabriella) 168
II.13. Mentalizálás (Révész György) 181
II.14. Belső hálózat (Takács Sándor) 188
II.15. Kreativitás (Pigniczkyné Lugos Ilona) 200
II.16. Önbizalom (Kövécs Tünde) 210
II.17. Jövőorientáció (Kövécs Tünde) 221
II.18. Rendszerszemlélet (Takács Sándor) 230
II.19. Érzelmi intelligencia (Prihoda Gábor) 241
II.20. Identitás (Révész György) 251
 
III. RÉSZ: A TE IS Program folyamata és szereplői (Simonné Goschi Gabriella, Prihoda Gábor) 259
III.1. A Program előmunkálatai 261
III.1.1. Belépés az iskolába 262
Az idegen tényező | Ellenállás és elutasítás | Káosz | Beépülés | Új rendezettség | Változás a TE IS Program belépésével
III.1.2. A trénerek feladatai 265
A trénerek feladatai az iskolák igazgatóival való közös munkát érintően | A TE IS trénerek képzői szerepe
III.1.3. Az iskolák szakembereinek szóló tréningek keretei 268
Érzékenyítés | Befogadás | Kiégés | Tudásmegosztás | Hogyan készítsük elő és valósítsuk meg a négy iskolai tréninget?
III.1.4. A mentorpedagógusok feladatai 278
III.1.5. A mentorok és a trénerek együttműködése 280
III.1.6. A gyerekek toborzása 280
Sokszínűség | A bevonódás mozzanata
III.1.7. A TE IS Diákok feladatai 286
III.2. Lendületben a TE IS Kerék 288
III.2.1. A TE IS Csapattal való közös munka keretei 288
III.2.2. Az első TE IS mozgásprogram 295
III.2.3. Hogyan kezdjünk bele egy kutatásba? 300
A kutatás céljai | Az adatok és információk gyűjtése | Az adatok elemzése | Eredményeink rendezése és a kutatási beszámoló elkészítése
III.2.4. Hogyan készítsünk játékot? 306
A játék ötlete | A játék témája | A játék megtervezése és megvalósítása | A játék lezárása | Két példa a játékkészítésre
III.2.5. Hálózatok a TE IS Programban 314
A hálózati kapcsolatok megtalálása | A hálózatépítés lépései | Hálózati célok és stratégiák | A kapcsolatteremtés kérdései | A hálózat karbantartása és lendülete
III.2.6. Az iskolai házirend újragondolásának lehetőségei 319
Hogyan fogjunk hozzá a házirend átalakításához? | Első lépések az új házirend felé | Az új házirend kialakítása | 
Házirendünk bevezetése | Fenntartás | Dilemmák és kényes pontok az iskola házirendjének újraalkotása terén
III.2.7. A TE IS Program fenntarthatóságának kérdései 324
Kutatás, megismerés | Célmeghatározás | Tervezés | Erőforrások    |     Toborzás | Szabályalkotás | Kockázatelemzés, kifogáskezelés     |    Programértékelés | Külső erőforrás | Tudásmegosztás | Fenntarthatóság
III.2.8. A TE IS Módszertan gyakorlati lépései a program előrehaladása mentén 331
Előkészítő workshopok a régiós munkatársak, a trénerek, a mentorok és a szupervízorok részvételével | A mentorok és a trénerek közös TE IS Stratégiájának kialakítása | A trénerek és az igazgatók közös munkájának folyamata | A TE IS Csapat toborzása | A TE IS belső, iskolai kommunikációjának kialakítása | A TE IS Csapat csapatépítése | A TE IS Kuckó kialakítása | A TE IS Csapat első iskolai szintű kutatásának lebonyolítása | Az első TE IS aktivitás megtervezése és megvalósítása | A TE IS Csapat folyamatos fejlesztése, képzése és támogatása | A TE IS aktivitások és mozgásprogramok folyamatosságának biztosítása | Tematikus tréningek az iskola felnőtt szereplői számára | Belső hálózat kialakítása és fenntartása | Az iskola házirendjének újragondolása | A tudásmegosztás folyamatainak meghatározása | Külső kapcsolatok és külső hálózat megteremtése | A fenntarthatóság eszközeinek megteremtése
 
Zárszó 339
Irodalomjegyzék 342
Szerzők 348
Köszönetnyilvánítás 352