Szerzők


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: MOZGÁSFEJLESZTÉS, ÜGYESSÉGFEJLESZTÉS MOZGÁSKONCEPCIÓS MEGKÖZELÍTÉSBEN

Szerzők


BORONYAI ZOLTÁN

BORONYAI ZOLTÁN,
az MDSZ módszertani munkacsoportjának vezetője, testnevelő tanár, 
kosárlabda szakedző

A Semmelweis Egyetem Testnevelés és Sporttudományi karán szerzett testnevelő tanári diplomát 2003-ban, majd kosárlabda szakedzői diplomát ugyanott 2005-ben. 2010-től kezdődően az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola hallgatója, ahol a témája a 13–18 éves tanulók fizikai aktivitási szokásrendszerének vizsgálata. 2003 augusztusától 2013 februárjáig a Kőbányai Szent László Gimnázium testnevelő tanáraként dolgozott, ahol többek között osztályfőnökként, sítáborok és edzőtáborok szervezőjeként is tevékenykedett. 2001 és 2013 között több egyesületnél is edzőként dolgozott a hét évesektől a felnőtt korosztályig. 2013 februárjától a TÁMOP 3.1.13-12-2013-0001 jelű kiemelt projekt keretén belül a Magyar Diáksport Szövetség módszertani munkacsoportjának felelőseként, a többi munkacsoporttal szoros együttműködésben dolgozik.

 


DR. KIRÁLY TIBOR

DR. KIRÁLY TIBOR,
nyugalmazott tanszékvezető és egyetemi docens, testnevelő tanár, 
atlétika szakedző

A Magyar Testnevelési Főiskolán 1974-ben szerzett testnevelő tanári, 1979-ben atlétika sportágból szakedzői diplomát. 1976-tól a Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Karán (és jogelődjeiben) dolgozott, ahonnan 2012-ben, mint a Testnevelés Tanszék vezetője főiskolai docensként ment nyugdíjba. 2006-ban készített doktori munkájában az alsó-tagozatos tanulók testi fejlettségének és motorikus teljesítményeinek hosszmetszeti vizsgálatával foglalkozott. Pályafutása során mindvégig határozottan képviselte a mozgásfejlődés, és így a mozgásfejlesztés kiemelten fontos szerepét az általános iskola alsó tagozatán. Több, a tanítók módszertani képzésével és más, a mozgásfejlesztéssel foglalkozó – így például a „Mozgásfejlődés és a motorikus képességek fejlesztése gyermekkorban” című – könyv író-szerkesztője. 2013 februárjától 2014 augusztusáig a TÁMOP 3.113-12-2013-0001. jelű kiemelt projektben, a Magyar Diáksport Szövetség módszertani munkacsoportjának munkájában, mint szakmai menedzser vett részt.


PAPPNÉ GAZDAG ZSUZSANNA

PAPPNÉ GAZDAG ZSUZSANNA,
biológia-testnevelés-gyógytestnevelés szakos tanár, közoktatási szakértő

1982-ben az egri Ho Si Minh Tanárképző Főiskolán, biológia-testnevelés szakon tanári diplomát, majd 1997-ben a Magyar Testnevelési Egyetemen gyógytestnevelő tanári diplomát szerzett. 2003-ban a Tessedik Sámuel Főiskola Pedagógiai Kar Gyógytestnevelés Szakirányú Továbbképzési Szakon óvodai gyógytestnevelői szakirányú végzettséget szerzett. Ugyanebben az évben az Eötvös Loránd Tudományegyetemen letette a pedagógus szakvizsgát. Az ezt követő években több mozgás- és kognitív terápiás tanfolyamot is végzett. 1999 óta több akkreditált pedagógusképzés anyagának elkészítője, illetve előadója. 2012-ben saját 30 órás képzést akkreditáltatott „Szemléletváltás az óvodások és a kisiskolások testnevelésében. A mindennapos mozgásprogramok tervezése és szervezése” címmel. 2001 és 2009 között 11 darab gyakorlatgyűjteményt jelentetett meg. 1982-től 1997-ig általános iskolákban volt biológia-testnevelés szakos tanár. 1997-től kezdve napjainkig óvodai gyógytestnevelőként dolgozik, jelenleg Budaörsi Város Önkormányzatának alkalmazásában. Számos konferencián tartott előadást gyógytestnevelés, mozgásfejlesztés, óvodai testnevelés témakörben.


DR. CSÁNYI TAMÁS PHD

DR. CSÁNYI TAMÁS PHD,
az MDSZ kiemelt projektjének és az Iskolai Testnevelés Osztályának 
szakmai vezetője, testnevelő tanár

A Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karán (TF) szerzett testnevelő tanár és labdarúgó szakedző diplomát. Egyetemi tanulmányai után testnevelő tanárként és edzőként dolgozott. 2005 óta az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Karának oktatója, jelenleg egyetemi adjunktus beosztásban. Neveléstudományi doktori fokozatát az ELTE Pedagógiai és Pszichológai Karán szerezte 2011-ben. Fő kutatási és érdeklődési területe az iskolai testnevelés módszertanához, a fiatalok fizikai aktivitási és fittségi állapotának vizsgálatához kapcsolódik. Számos akkreditált pedagógus-továbbképzés kidolgozója, oktatója. Tantervfejlesztőként részt vett a NAT 2012 kidolgozásában, valamint az arra épülő kerettantervek fejlesztésében. 2013-tól a Magyar Diáksport Szövetség Iskolai testnevelés osztályának vezetője, a TÁMOP 3.1.13-12-2013-0001 jelű kiemelt projekt szakmai vezetője.