Az kurzus nem található vagy nem elérhető. Válasszon másikat!

75. Maradj a vonalon!


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ
Helyszín:
  • osztályterem
  • aula
Létszám: párokban az egész osztály
Eszköz: fogólétszámtól függően kendők

75. Maradj a vonalon!


Ikon - osztályterem

Ikon - aula

Létszám: egész osztály párokban
Eszköz: fogólétszámtól függően kendők


A párok a játéktér két alapvonalánál körülbelül 15–20 méter távolságra helyezkednek el egymástól. A látássérült szerepbe kerülő tanuló induljon el a párjához. Cél minél kevesebb segítséggel a legrövidebb (egyenes) úton átérni társához. Ha a látó társ azt látja, hogy társa letért az egyenesről, akkor egy taps segítségével próbálja meg visszaterelni a helyes útvonalra.


Variáció(k)

  • Cikcakk vezetés. Hasonlóan az első játékhoz, a látó társ egyetlen egy tapssal cikcakk vonalon próbálja meg a túloldalra vezetni társát. Cél, minél több irányváltoztatással átérni és csak irányváltáskor tapsolni.
  • A látó játékos 3–5 méter távolságban a társa előtt megy. Amikor úgy dönt, hogy irányt változtat, akkor egy határozott tapssal segítve a társának is irányt kell változtatnia. (A látó játékos először tegyen meg 1–2 métert az új irányba és csak utána tapsoljon. A tapssal nemcsak az irányváltoztatás idejét szeretné jelezni, hanem az irányát is. Csak akkor tapsoljon kétszer, ha a társa rossz irányban folytatja az útját.)

 


Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • Biztassuk tanítványainkat, hogy csak tapssal irányítsák társaikat! Kezdetben nehezen hiszik el, hogy egy taps alapján is helyesen lehet tájékozódni, azonban az első pozitív tapasztalatok után rendkívüli élményszerűvé válhat a játék.