Gúla jellegű feladatokban a társas felelősségvállalás kialakítása


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A TOMPÍTÁS MŰVÉSZETE – KÜZDŐJÁTÉKOK AZ ISKOLÁBAN
Teszt2:

Gúla jellegű feladatokban a társas felelősségvállalás kialakítása


SZOBORÉPÍTÉS

7 fős csapatokat (4 db) alkotnak a tanulók. A játékvezető utasítására szobrot építenek a szőnyegen. Ehhez a játékvezető megnevezi, hogy hány játékosnak kell a szobrot építeni, valamint hogy hány kéz és hány láb érintheti a szőnyeg felületét. Kivitelezhető feladatokat adjunk!

 


VÁLTÓVERSENY GÚLAÉPÍTÉSSEL

A csapatok önállóan terveznek egy olyan gúlát, amelyben minden csapattagot elhelyeznek.
Közben a játékvezető feladatkártyán kiosztja a terem berendezéséhez szükséges rajzokat. A gúla tervezését követően a csapatok a feladatkártya alapján berendezik a termet, kiépítik az akadálypályákat.

 


6. ábra. Feladatkártya 1.

6. ábra. Feladatkártya 1.

A játék leírása:
Az első tanuló egy judogurulással halad keresztül a szőnyegen, majd fel-le szökdeléssel a zsámolyokon. Hason húzódzkodás következik a padon, majd hullámvonalban futás a bóják között. Az utolsó bója megkerülése után egyenes vonalban fut vissza a rajtvonalig, ahol kézráütéssel váltja a soron következő társat. A rajtvonal mögé visszaérkező tanulók elkezdik a saját maguk által tervezett gúla felépítését.
Az a csapat a legügyesebb, amelyik az akadálypálya teljesítését követően, a leghamarabb felépíti a saját gúláját.

 


SORVERSENY GÚLAÉPÍTÉSSEL

A rajtvonal mögött a tanulók terpeszben állnak szorosan egymás mögött. A rajtjelre a leghátsó tanuló átkúszik a terpeszalagút alatt, majd társai a lehető leggyorsabban követik őt, amíg az eredeti sorrend vissza nem áll. Ezután a csapat minden tagja két kézzel megfogja az előtte álló vállát. A zsámolyokon úgy kell áthaladni, hogy a csapat minden tanulója legalább az egyik lábával rálép mindkét zsámolyra. A pad fölött terpeszátfutást kell végezni, majd a bójákat hullámvonalban kell megkerülni. Visszafelé egyenes vonalú futás történik vállfogással, majd a rajtvonalon áthaladást követően gúlaépítés.
Az a csapat nyer, amelyik leghamarabb teljesíti a feladatot.
Ha az akadálypályán haladva valahol megszakad a csapattagok közötti vállfogás, akkor az adott részfeladatot meg kell ismételniük (pl. terpeszátfutás a pad fölött).