Bigusz


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: Játssz TE IS! – Játéktár gyerekektől gyerekeknek

Bigusz


Ikon

Ikon

Ikon

Játékalkotók: Biguszok (Liszt Ferenc Német Nemzetiségi Általános Iskola és AMI, Mecseknádasd)

A Biguszok üzenete
„A játék alapja nagyon egyszerű, de a szabályok miatt egy izgalmas, pörgős játékot sikerült alkotnunk. Bár elsőre soknak tűnik a szabály, de pont ez teszi izgalmassá a játékot. Senki sem áll meg egy pillanatra sem. [...] A padon ülők is alig várták, hogy visszaállhassanak.”


TIPP

Fedezéket bármi másból is építhettek, keresgéljetek a környezetetekben, mi az, ami mögé el lehet bújni, és nem használjátok már másra.


Illusztráció

Illusztráció

Játéktér: tornaterem két kapuval, de a szabadban is lehet, ha más eszközöket használtok fedezékként 
Játékidő: szabadon meghatározható, egy hosszabb szünet is elegendő lehet
Játékosok létszáma: rajtatok múlik, minél többen vagytok, annál jobb

Eszközök

  • 2 db kézilabdakapu vagy helyettük 4 db bója a pálya két szélén
  • 2–6 db zsámoly
  • 3 db tornaszekrény a pályán a kapukkal párhuzamosan elhelyezve, szivacslabdák

Játékleírás:

A pályán a kapukkal párhuzamosan helyezzétek el a szekrényeket és a zsámolyokat!
A két csapat egymással szemben a kapukban helyezkedjen el induláskor. Indítójelre fussatok ki gyorsan a pályára, és próbáljatok meg fedezéket keresni, miközben igyekezzetek az ellenfél játékosait is kidobni! 
Az ellenfelet kidobni csak 3 méternél távolabbról lehet. Akit kidobtak, az a csapata padjára ülve várja, hogy valaki kiszabadítsa, és újra játékba állhasson. A csapattársatokat kiszabadítani úgy tudjátok, ha beértek az ellenfél kapujába és nevén szólítva játékba hívjátok. A saját kaputok hatos vonalán (vagy más helyettesítő vonalán) belül nem állhattok, hiszen így a kapu állandóan védve lenne. Adjatok esélyt az ellenfélnek is a szabadításra. Amíg a játékos nem halad át a gólvonalon, ki lehet dobni, de a szabadítás után, amíg a hatos vonalon belül tartózkodik, védve van, amit legfeljebb 10 másodpercig használhat ki. A szabadító játékos csak akkor szabadíthat újra, ha előtte visszafut saját térfelére. Az a játékos, aki egy zsámolyra áll, 3 másodpercig védve van, vagyis nem lehet kidobni. Az a csapat győz, akinek sikerül az ellenfél összes játékosát kidobni.


Jegyzetek:


A játékot így is kipróbálhatjátok

Amikor a padon már annyian lesznek, hogy szinte lehetetlen a labda átdobása a másik térfélre, akkor véget ér a forduló. Például ha már heten állnak a padon, vége a játéknak, még mielőtt mindenkit kidobtak volna. Az a csapat győz, amelyikből kevesebben állnak a padon. Hajrá!