4.5. Összefoglalás


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Feljesztési terület: Második fejlesztési terület: Rendszeres fizikai aktivitás
Könyv címe: EGÉSZSÉG- ÉS SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ KÉZIKÖNYV AZ ISKOLAI TESTNEVELÉSHEZ

4.5. Összefoglalás


Továbbhaladva a mozgásban lévő testünk megismerésétől, a mozdulataink és mozgásunk hatásainak tudatosításától, önmagunk megismerését már nem csupán a külsőnkre vonatkoztatjuk, hanem a fittség érdekében végzett fizikai működés mellett a belső érzelmi és indulati változásainkat is górcső alá vesszük. Pedagógusként ezen a ponton azonban még nem az a dolgunk, hogy a gyerekek érzelemszabályozását elősegítsük, csupán az, hogy képessé tegyük őket felismerni érzelmeik alapjait, a belső feszültségük természetes változását; tanítsuk meg végigkövetni, megismerni és az élethelyzetekben felismerni, tudatosítani, valamint összekapcsolni hogylétüket, közérzetüket az őket körülvevő történésekkel.

 


Illusztráció