Szerzők


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: EGÉSZSÉG- ÉS SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ KÉZIKÖNYV AZ ISKOLAI TESTNEVELÉSHEZ

Szerzők


Boronyai Zoltán

Boronyai Zoltán

Boronyai Zoltán, 
az MDSZ módszertani munkacsoportjának vezetője, testnevelő tanár, kosárlabda edző

A Semmelweis Egyetem Testnevelés és Sporttudományi karán szerzett testnevelő tanári diplomát 2003-ban, majd kosárlabda szakedzői diplomát ugyanott 2005-ben. 2010-től kezdődően az Eötvös Loránd Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola hallgatója, ahol a témája a 13–18 éves tanulók fizikai aktivitási szokásrendszerének vizsgálata. 2003 augusztusától 2013 februárjáig a Kőbányai Szent László Gimnázium testnevelő tanáraként dolgozott, ahol többek között osztályfőnökként, sítáborok és edzőtáborok szervezőjeként is tevékenykedett. 2001 és 2013 között több egyesületnél is edzőként dolgozott a hét évesektől a felnőtt korosztályig. 2013 februárjától a TÁMOP 3.1.13-12-2013-0001 jelű kiemelt projekt keretén belül a Magyar Diáksport Szövetség módszertani munkacsoportjának felelőseként, a többi munkacsoporttal szoros együttműködésben dolgozik.

 


Dr. Csányi Tamás PhD

Dr. Csányi Tamás PhD

Dr. Csányi Tamás PhD,
az MDSZ kiemelt projektjének és az Iskolai Testnevelés Osztályának szakmai vezetője, testnevelő tanár

A Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karán (TF) szerzett testnevelő tanár és labdarúgó szakedző diplomát. Egyetemi tanulmányai után testnevelő tanárként és edzőként dolgozott. 2005 óta az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Karának oktatója, jelenleg egyetemi adjunktus beosztásban. Neveléstudományi doktori fokozatát az ELTE Pedagógiai és Pszichológai Karán szerezte 2011-ben. Fő kutatási és érdeklődési területe az iskolai testnevelés módszertanához, a fiatalok fizikai aktivitási és fittségi állapotának vizsgálatához kapcsolódik. Számos akkreditált pedagógus-továbbképzés kidolgozója, oktatója. Tantervfejlesztőként részt vett a NAT 2012 kidolgozásában, valamint az arra épülő kerettantervek fejlesztésében. 2013-tól a Magyar Diáksport Szövetség Iskolai testnevelés osztályának vezetője, a TÁMOP 3.1.13-12-2013-0001 jelű kiemelt projekt szakmai vezetője.

 


Pignitzkyné Lugos Ilona

Pignitzkyné Lugos Ilona

Pignitzkyné Lugos Ilona,
az MDSZ szakmai menedzsere, testnevelő tanár

1972-ben a Testnevelési Főiskolán szerzett középiskolai testnevelő tanári és atlétika szakedző diplomát. 1992-től „B” kategóriás néptánc oktató. Közoktatás-vezetői és Tehetséggondozó Szakdiplomáját a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karán szerezte 2000-ben és 2001-ben. 1972 és 2004 között testnevelő tanár és 1979-től a drámapedagógia szakterületen a kreatív mozgás tanára a budapesti Vörösmarty Mihály Gimnáziumban, 2004-től 2008-ig intézményvezető a Telki Önkormányzat Általános Iskolájában. 1999 és 2004 között a Testnevelési Egyetem hazai és külföldi hallgatóinak tanítási gyakorlatáért felelős vezetőtanár. Kiemelt területe a tantárgyfejlesztés, 2003-ban, 2007-ben és 2011–2012-ben tagja a Nemzeti alaptantervet és a kerettanterveket létrehozó szakmai csoportnak. 2008-tól 2011-ig az Educatio Kht.-val és az Önkonet Kft.-vel szerződésben több közoktatási oktatásfejlesztő és integrációs projekt munkatársa, továbbá tréner és mentor. 2013-tól a Magyar Diáksport Szövetség Iskolai testnevelés osztályán létrehozott stratégiai, módszertani és diáksport önkéntességi csoport szakmai menedzsere a TÁMOP 3.1.13-12-2013-0001 jelű kiemelt projekt keretén belül.

 


Dr. habil. Rétsági Erzsébet

Dr. habil. Rétsági Erzsébet

Dr. habil. Rétsági Erzsébet,
az MDSZ szakmai menedzsere, főiskolai tanár

1970-ben (Pécsi Pedagógiai Főiskola) orosz-testnevelés szakos általános iskolai, 1987-ben (TF) középiskolai testnevelő tanári diplomát szerzett. 1970 és 1986 között általános iskolai testnevelő, illetve szakvezető tanár. Ezt követően 25 évig a PTE (jogelődje: JPTE) Testnevelés és Sporttudományi Intézet oktatója, 1996-tól tanszékvezetője, 2007 és 2010 között az Intézet igazgatója. 2011. október és 2013.október között a SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar TSI egyetemi docense, illetve 2013. januárja óta főiskolai tanára volt. 2013. októberétől a PTE ETK oktatója, főiskolai tanár beosztásban. 2013. február és 2014. augusztus között a Magyar Diáksport Szövetségben a TÁMOP 3.1.13-12-2013-0001 jelű kiemelt projekt szakmai menedzsere. „Testnevelés doktora” (1993 – MTE (TF)); „Neveléstudomány Kandidátusa” (1996 – MTA), habilitáció (2008 – PTE BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola).

 


DR. RÉVÉSZ LÁSZLÓ PHD

DR. RÉVÉSZ LÁSZLÓ PHD

DR. RÉVÉSZ LÁSZLÓ PHD,
az MDSZ kiemelt projektjének és az Iskolai Testnevelés Osztályának szakmai menedzsere, testnevelő tanár, főiskolai docens (EKF)

A Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karán (TF) szerzett testnevelő tanár, sportmenedzser és úszás szakedző diplomát. Tanulmányai folytatásaként az Eötvös Loránd Tudományegyetemen végzett pedagógia szakos bölcsészként, illetve neveléstudomány szakos bölcsészként. Egyetemi tanulmányai alatt és azt követően úszást oktatott és ösztöndíjas PhD hallgatóként óraadó tanár volt az Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karán. 2009-ben szerzett nevelés- és sporttudományi doktori fokozatot. Jelenleg az Eszterházy Károly Főiskola docense, 2004-2014 között az SE TSK oktatója. Több akkreditált pedagógus-továbbképzés kidolgozója, előadója. Tantervfejlesztőként részt vett a kerettantervek, kidolgozásában, fejlesztésében, valamint több akkreditált digitális tananyag kidolgozásában. Részt vett a pedagógus életpálya fokozataihoz kapcsolódó képzési és minősítési rendszer testnevelés és sport műveltségterületi kialakításában. 2013-tól a Magyar Diáksport Szövetség Iskolai testnevelés osztályának szakmai menedzsere, a TÁMOP 3.1.13-12-2013-0001 jelű kiemelt projekt munkatársa.

 


Goschi Gabriella

Goschi Gabriella

Goschi Gabriella,
az MDSZ Társadalmi Befogadás és Diáksport Önkéntességi Osztály vezetője, klinikai és mentálhigiénés szakpszichológus, sport szakpszichológus, testnevelő tanár

Élsportolói pályafutása után a Pécsi Tudományegyetemen szerzett testnevelő tanári és kosárlabda edzői diplomát. 5 év tanítási és edzői közreműködése alatt pszichológusi, majd sport szakpszichológusi diplomákat szerzett. Egyetemi tanulmányai befejezése után a Fővárosi Bajcsy Zsilinszky Kórház Pszichiátriai Osztályának pszichológusa 10 éven át. Klinikai Pszichológusi Szakorvosi vizsgáját követően, a Pécsi Egyetem Pszichológiai Intézetének gyakorlatvezető tanára. Magánrendelése több, mint 10 éve működik. A RAABE Kft. akkreditált pedagógus-továbbképzésének oktatója. Tantervfejlesztőként önkéntesen, támogatóként részt vett a NAT 2012 kidolgozásának előmunkálataiban, a személyiségfejlődés és mozgás kapcsolatának megjelenítésében. 2013-tól a Magyar Diáksport Szövetség Társadalmi Befogadás és Diáksport Önkéntesség Osztályának vezetője, a TÁMOP 3.1.13-12-2013-0001 jelű kiemelt projekt szakmai koordinátora, a TE IS Program – Testmozgás az Iskolában – egyik kidolgozója. Szakmai életútját a gyakorlati munka és az elméleti fejlődés és fejlesztés folyamatos ötvözése jellemzi.

 


Vass Zoltán

Vass Zoltán

Vass Zoltán
az MDSZ testnevelés stratégiai csoportvezetője, testnevelő tanár

A Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karán (TF) szerzett testnevelő tanár és atlétika szakedző diplomát. Egyetemi tanulmányai után testnevelő tanárként dolgozott a budapesti Vörösmarty Mihány Gimnáziumban. 2000-ben tanulmányait a Semmelweis Egyetem (TF) Doktori Iskolájában folytatta PhD-hallgatóként, ahol fő kutatási területe a mozgástanulás, mozgásszabályozás volt. Tantervfejlesztőként részt vett a NAT 2012 kidolgozásában, valamint az arra épülő kerettantervek fejlesztésében. Szerkesztője és szerzője a RAABE Kiadó gondozásában megjelenő Testnevelés, testmozgás című kötetnek. 2013-tól a Magyar Diáksport Szövetség Iskolai testnevelés osztályán a stratégiai munkacsoport vezetője a TÁMOP 3.1.13-12-2013-0001 jelű kiemelt projektben.