A továbbképzési program tartalmainak és módszereinek összefoglalása


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: SULIFLOORBALL – FLOORBALL AZ ISKOLÁBAN

A továbbképzési program tartalmainak és módszereinek összefoglalása


A résztvevők e-learning formában megismerkednek a floorball játék történetével, szabályrendszerével. Videóelemzés útján beazonosítják a különböző technikai elemeket és taktikai helyzeteket. Az általános iskola 1–4. évfolyam jellemzői az egyszerűsített szabályrendszer, a csökkentett létszám és pályaméret egyaránt hozzájárulnak ahhoz, hogy a tanulók már az 1–4. évfolyamon pozitív élményekkel teli tapasztalatokat szerezzenek a játékkal kapcsolatban. Ezekre alapozva az 5–8. évfolyamon a széleskörű mozgástapasztalatnak köszönhetően a tanulók egyre összetettebben látják a játékot, annak technikai és taktikai vonatkozásait, módosítási lehetőségeit, a floorball játékhoz kapcsolódó játék- és feladatalkotási módszereket. A képzés során megismerkednek a floorball játék technikai elemeinek korszerű mozgástanulási folyamatával is.

A továbbképzés során a résztvevők megismerik a floorball játék életkorspecifikus fejlesztési programját, elméleti és módszertani alapjait. Gyakorlatot szereznek a játékhoz szükséges technikai elemek megtanulásához szükséges mozgástanulási szinteken alkalmazott feladatok megtervezésében és végrehajtásában. Tapasztalatot szereznek a floorball játék taktikai helyzeteiben és játékmódszertani elveiben. A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a floorball játékban kevésbé jártas szakemberek is képessé váljanak hatékony és minőségi értelemben is eredményes foglalkozások vezetésére. 


Illusztráció

A tartalom feldolgozása során a résztvevők az alábbi fő tematikai egységeket dolgozzák fel:

  • A floorball történetének áttekintése. (Távoktatási egység)
  • Szabály- és egyéb ismeretek elsajátítása, játékvezetés (Távoktatási egység)
  • Floorballmérkőzések megtekintése (Távoktatási egység)
  • A mozgástanulás és mozgásfejlődés integrált modelljének elméleti alapjai
  • Egy sportági technikai elem oktatásának módszertana – „céltábla modell”
  • A floorball sportág technikai elemeinek oktatási szintjei a „céltábla modell” alapján – FMS (alapvető mozgásformák) szint
  • A floorball sportág technikai elemeinek oktatási szintjei a „céltábla modell” alapján – mozgáskombinációk, CFMS szint
  • A floorball sportág technikai elemeinek oktatási szintjei a „céltábla modell” alapján – Sportági előkészítő feladatok, játékok szintje
  • A floorball sportág technikai elemeinek oktatási szintjei a „céltábla modell” alapján – Sportági technika szintje

Illusztráció

Az egyes tematikai egységek feldolgozását interaktív, frontális előadás, megbeszélés, vita, páros és csoportmunka, feladattervezés, mozgáselemzés, feladatlapok, feladatkártyák és ellenőrzőlisták, oktatási feladatok teszik színessé. A képzés során az órák 2/3 részben gyakorlatot, míg 1/3 részben elméletet tartalmaznak.