Ajánlások a továbblépésre


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A projektpedagógia alkalmazásának lehetőségei a testnevelés oktatásában
Teszt2:

Ajánlások a továbblépésre


A kezdő testnevelési projekt példájában a tanulói önállóság csak kisebb dolgokban (pl.: feladatok, foglalkozásrészletek továbbgondolásában, tantárgyi kapcsolódások megszervezésében) mutatkozott meg. Komolyabb csoportos együttműködésre vagy kooperációra alig volt szükség nemcsak a mozgásfeladatokban, de az ellenőrzésben sem (az önellenőrzés viszonylag egyszerű változatával indultunk). A projekt és a produktum is teljes mértékben osztályszinten maradt. A rutinos projektezők ezeken a területeken lépnek tovább elsősorban.

Projektfejlődési ötletek:

  • Alkotás vagy produkció projekteredményként (pl. cirkuszi előadás, ugróshow, cheerleader-műsor). A projektszakaszban megtanult, gyakorolt elemeket, mozgásanyagokat csoportonként állítják össze önálló számmá, amiből műsor alakul. A bemutatót is szervezni kell (időpont, díszletek, zene, plakátok, stb.). Bemutatása kiléphet az osztálykeretből pl. másik osztály, szülők meghívásával.
  • Ismert tananyagok önálló felhasználása, kombinálása csoportmunkában (pl. célzott képességfejlesztő edzésprogram).
  • Az elsajátított tananyag alkalmazása. Sportjátékanyagok esetében elsősorban háziversenyek teljes szervezéssel, lebonyolítással, díjazással stb.
  • A tananyagok erőteljesebb kapcsolása az iskolán kívüli élethez (pl. a szülők bevonása a fitneszprogramba; a mozgásanyag „folytatása” klubokban, egyesületekben; a tananyagfeldolgozás kiterjesztése a szabadidőre; stb.).

 


Illusztráció