A kezdő testnevelési projekt példájában a tanulói önállóság csak kisebb dolgokban (pl.: feladatok, foglalkozásrészletek továbbgondolásában, tantárgyi kapcsolódások megszervezésében) mutatkozott meg. Komolyabb csoportos együttműködésre vagy kooperációra alig volt szükség nemcsak a mozgásfeladatokban, de az ellenőrzésben sem (az önellenőrzés viszonylag egyszerű változatával indultunk). A projekt és a produktum is teljes mértékben osztályszinten maradt. A rutinos projektezők ezeken a területeken lépnek tovább elsősorban.
Projektfejlődési ötletek:
- Alkotás vagy produkció projekteredményként (pl. cirkuszi előadás, ugróshow, cheerleader-műsor). A projektszakaszban megtanult, gyakorolt elemeket, mozgásanyagokat csoportonként állítják össze önálló számmá, amiből műsor alakul. A bemutatót is szervezni kell (időpont, díszletek, zene, plakátok, stb.). Bemutatása kiléphet az osztálykeretből pl. másik osztály, szülők meghívásával.
- Ismert tananyagok önálló felhasználása, kombinálása csoportmunkában (pl. célzott képességfejlesztő edzésprogram).
- Az elsajátított tananyag alkalmazása. Sportjátékanyagok esetében elsősorban háziversenyek teljes szervezéssel, lebonyolítással, díjazással stb.
- A tananyagok erőteljesebb kapcsolása az iskolán kívüli élethez (pl. a szülők bevonása a fitneszprogramba; a mozgásanyag „folytatása” klubokban, egyesületekben; a tananyagfeldolgozás kiterjesztése a szabadidőre; stb.).