Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | A testnevelés tanításának didaktikai alapjai – Középpontban a tanulás |
A kommunikáció során sok esetben a teljességre törekszenek a pedagógusok, azonban ezer szó sem ér egyet sem, ha a tanulók nem értik, nem tudják dekódolni az üzenetet. A kommunikáció több, mint a verbalitás. A közlés közben legyünk inspiratívak, ha szükséges egészítsük ki közlendőnket nem verbális jelzésekkel, játsszunk a hangunkkal! A monoton információközlés rontja a kommunikáció hatékonyságát. A fontosabb információkat kössük össze a korábbi fontos információkkal, illetve a következő információkkal. Segíti a tanulókat, ha beépítjük a korábban tanultakat, hiszen így a tanuló látni fogja tanulási folyamatának eredményességét és annak lépéseit. Építsünk tehát a korábbi tanulói tapasztalatokra, tudásra!
Amikor csak tehetjük, egészítsük ki vizuálisan információkkal a közlendőnket! Fokozza a tanári magyarázat hatékonyságát, ha folyamatosan kontrolláljuk a tanulók figyelmét, illetve az információ sikeres célba érését [176].