Név: Irodalomjegyzék

NoPIC
 Regisztráltaknak elérhető
Általános adatok
Típus:    Szöveg
Témakörök: 12. IRODALOMJEGYZÉK

Leírás:

AVRY, I., BERNET, M., CORNEAL A., MALOUCHE, B., THONDOO G. (2010): Grassroots. Fifa education and technical development department. http://grassroots.fifa.com/fileadmin/assets/pdf/grassroots_en.pdf

BÁTHORI Béla (1991): A testnevelés elmélete és módszertana. TF, Budapest.

BORONYAI Zoltán – KIRÁLY Tibor – PAPPNÉ GAZDAG Zsuzsanna – CSÁNYI Tamás (2015): Mozgásfejlesztés, ügyességfejlesztés mozgáskoncepciós megközelítésben. Testnevelés Módszertani Könyvek (Csányi Tamás főszerk.), Magyar Diáksport Szövetség, Budapest.

CHOW, J. Y. – DAVIDS, K. W. – RENSHAW, I. – BUTTON, C. (2013): The Acquisition of Movement Skill in Children through Nonlinear Pedagogy. In: Cote, J. – Lidor, E. (szerk.): Conditions of Children’s Talent Development in Sport. Morgantown, Nyugat-Virginia, 41–59.

CHOW, J. Y. – DAVIDS, K. – BUTTON, C. – RENSHAW, I. (2015): Nonlinear Pedagogy in Skill Acquisition: An Introduction. Routledge, London.

CLARK, J. E. (2007): On the problem of motor skill development. Journal of Physical Education, Recreation and Dance. 78. 5. sz. 39–44.

CLARK, J. E. – METCALF, J. M. (2002): The mountain of motor development: A metaphor. In: Clark, J. E. – Humphrey, J. H. (szerk.): Motor Development: Research and Reviews. 2. kötet. NASPE, Reston, Virginia, 163–190.

COKER, C. A. (2009): Motor learning and control for practitioners.(2nd ed.) Holcomb Hathaway, Scottsdale, Arizona.

COLVIN, A. – MARKOS, N. – WALKER, P. (2008): Teaching the nuts and bolts of physical education. (2nd ed.) Human Kinetics, Champaign, Illionis.

CROPLEY, D. H. – CROPLEY, A. J. (2005): Engineering creativity: A systems concept of functional creativity. In: Kaufman, J. C. – Baer, J. (szerk.): Creativity across domains: Faces of the muse. Lawrence Erlbaum Associates Publishers, Mahwah, New Jersey, 169–185.

CSÁNYI Tamás – RÉVÉSZ László (2015): A testnevelés tanításának didaktikai alapjai – Középpontban a tanulás.

Testnevelés Módszertani Könyvek (Csányi Tamás főszerk.). Magyar Diáksport Szövetség, Budapest.

CSÁNYI Tamás (2013): Gyorsan és lassan: Mozgáskoncepciók – az energiabefektetés tudatossága. Testnevelés, testmozgás. 7. kiegészítő kötet. 1–20., Raabe Kiadó, Budapest.

CSÁNYI Tamás (2013): Kalandok kijelölt és elképzelt ösvényeken: Mozgáskoncepciók – a térbeli tudatosság (3. rész). Testnevelés, testmozgás. 5. kiegészítő kötet. C 3.3, 1–18., Raabe Kiadó, Budapest.

CSÁNYI Tamás (2013): Merre van a balra? Mozgáskoncepciók – a térbeli tudatosság (2. rész). Testnevelés, testmozgás. 4. kiegészítő kötet. C 3.2, 1–9., Raabe Kiadó, Budapest.

CSÁNYI Tamás (2012): Beszéljünk az értékelésről! Az értékelés pedagógiai szerepe és tradicionális módszerei a testnevelésben. Testnevelés, testmozgás. 2. kiegészítő kötet. C 14.1, 1–18., Raabe Kiadó, Budapest.

CSIKSZENTMIHALYI, M. (1996): Flow and the psychology of discovery and invention. HarperCollins, New York.

DAVIDS, K. (2013): Complex systems in sport. (Vol. 7). Routledge, London.

FISHMAN, S. – TOBEY, C. (1978): Augmented feedback. In: Anderson, W. G. – Barrette, G. T. (szerk.): What’s Going on in Gym: Descriptive Studies of Physical Education Classes. Monograph, 1. ERIC Clearinghouse, Washington D. C., 51–62.

FRONSKE, H. A. (2011): Teaching Cues for Sport Skills. (5th ed.) Benjamin Cummings, San Fransisco, California.

GABBARD, C. P. (2012): Lifelong motor Development. (6th ed.) Pearson Benjamin Cummings, San Francisco.

GALLAHUE, D. L. – CLELAND-DONELLY, F. (2003): Developmental Physical Education for All Children. (4th ed.) Human Kinetics, Champaign, Illionis.

GALLAHUE, D. L. – OZMUN, J. C. – GOODWAY, J. D. (2012): Understanding motor development: Infants, children, adolescents, adults. (7th ed.) McGraw-Hill, New York.

GOODWAY, J. D. – ROBINSON, L. E. – CROWE, H. (2010): Developmental delays in fundamental motor skill development of ethnically diverse and disadvantaged preschoolers. Research Quarterly for Exercise & Sport. 81. 1. sz. 17–24.

GRAHAM, G. – HOLT/HALE, S. A. – PARKER, M. (2010): Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. (8th ed.) McGraw–Hill, New York.

GUILFORD, J. P. (1967): The nature of human intelligence. McGraw-Hill, New York.

HEBERT, E. P. – LANDIN, D. (1994): Effects of a learning model and augmented feedback on tennis skill acquisition. Research Quarterly for Exercise and Sport. 65. 3. sz. 250–257.

JANELLE, C. M. – CHAMPENOY, J. D. – COOMBES, S. A. – MOUSSEAU, M. B. (2003): Mechanisms of attentional cueing during observational learning to facilitate motor skill acquisition. Journal of Sports Sciences. 21. 10. sz. 825–838.

KUGLER, P. N., KELSO, J. S., & TURVEY, M. T. (1980). ON THE CONCEPT OF COORDINATIVE STRUCTURES AS DISSIPATIVE STRUCTURES: I. THEORETICAL LINES OF CONVERGENCE. TUTORIALS IN MOTOR BEHAVIOR, 3, 3-47.

KUGLER, P. N. – KELSO, J. A. S. – TURVEY, M. T. (1982): On the control and coordination of naturally developing systems. In: Kelso, J. A. S. – Clark, J. E. (szerk.): The development of movement control and coordination. Wiley, New York, 5–78.

MAGILL, R. A. – SCHOENFELDER – ZOHDI, B. (1996): A visual model and knowledge of performance as sources of information for learning a rhythmic gymnastics skill. International Journal of Sport Psychology. 27. 1. sz. 7–22.

Magyar Labdarúgó Szövetség Edzőképző Központ (2014): Labdarúgás gyerekeknek 5-7 éves korig. Módszertani kiadvány 5-7 éves gyermekekkel történő labdarúgó-foglalkozásokhoz. MLSZ, Budapest.

MAKSZIN Imre (2013): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg Campus, Budapest–Pécs.

PANGRAZI, R. P. – BEIGHLE, A. (2013): Dynamic physical education for elementary school children. (17th ed.) Benjamin Cummings, San Francisco.

RÉTSÁGI Erzsébet – CSÁNYI Tamás (2014): Nemzeti alaptanterv 2012, Testnevelés és sport műveltségi terület – Az iskolai testnevelés új kihívásai I. Magyar Sporttudományi Szemle. 15. 3. (59.) sz. 32–36.

RÉTSÁGI Erzsébet (2004): A testnevelés tantárgypedagógiája. Dialóg Campus, Budapest–Pécs.

RÉTSÁGI, E. – MORVAY-SEY, K. – CSÁNYI, T. (2015): History and development of the hungarian school physical education. In: Pavlovic, P. D. – Zivanovic, N. – Antala, B. – Pantelic Babic, K. M. (szerk.): History of physical education in Europe. I. University of Pristina, Faculty of Sport and Physical Education in Leposavic; FIEP Europe – History of Physical Education and Sport Section; Leposavic. 93–113.

RINK, J. (2010): Teaching Physical Education for Learning. (6th edition) McGraw-Hill, New-York.

SCHMIDT, R. A. –  LEE, T. D. (2011): Motor control and learning: a behavioral emphasis. (5th ed.) Human Kinetics, Champaign, Illionis.

SEIDENTOP, D. – TANNEHILL, D. (2000): Developing teaching skills in physical education. Mayfield Publishing, Mountain View, Kalifornia.

WARD, P. (2004): Theory and practice. In: Williams, A. M. – Hodges, N. J. (szerk.): Skill Acquision in Sport. Routledge, London. 231–258.

WEIN, H. (2013): FUNino, the beautiful Game for Kids. Age-orientated coaching to cultivate the hidden creative talents of young people. http://thebeautifulgame.ie/funino/

 

Felhasznált internetes források

http://www.uefa.org/football-development/technical/grassroots/index.html

http://kerettanterv.ofi.hu/07_melleklet_miniszter/index_miniszter.html

http://www.uefa.org/MultimediaFiles/Download/EuroExperience/uefaorg/Grassroots/01/95/31/30/1953130_DOWNLOAD.pdf

http://grassroots.fifa.com/en/for-kids/welcome-to-grassroots.html

http://www.uefa.org/football-development/technical/grassroots/

 

Hivatkozott jogszabályok

20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról. 53. „A mindennapos testnevelés, testmozgás megszervezése” című fejezet 141.§.

2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről

110/2012. (VI. 4.) Kormányrendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról.

51/2012. (XII. 21.) EMMI rendelet a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről.

23/2013. (III. 29.) EMMI Kerettantervi rendeletek

Közösség
Kérjük, regisztráljon az értékelés előtt. Értékelés: Még nem adtak le értékelést.

Kérjük, regisztráljon kommentelés előtt.