Leírás:
Az alábbi gyakorlatsor végezhető az alapgyakorlatsorral egybekötve, de önálló gyakorlatsorként is. Ebben a korcsoportban hangsúlyos a foglalkozás játékossága, és hogy teret adjunk a verbális visszajelzéseknek is.
Abban az esetben, ha az alapgyakorlatsort nem végeztük el, érdemes ráhangolódással índítani a gyakorlást.
Ráhangolódás – figyelem befelé irányítása
Aktuális érzetek tudatosítása, ha lehet, kibillentve a megszokott helyzetből (általában fekvő helyzetben, persze lehet ülésben is, de akkor hasznos csukott szemmel, hogy a figyelem könnyebben irányuljon befelé). Például: „Hogy érzi magát a lábad?”, „Hogy érzi magát a karod?”, „Simítsd végig a hasad!”
Testgyakorlatok végzése
Kezdetben csak pár testhelyzetet végeztessünk és fokozatosan növeljük a pozíciók számát. A szaggatott vonal azokat az egységeket jelöli, ahol megszakítható a gyakorlatsor.
Ismét hangsúlyozzuk, hogy a testhelyzetek valamilyen természeti jelenségre, élőlényre utalnak, ezzel mindig mozgósíthatjuk a gyerekek kreativitását.
A könyvben nem szereplő gyakorlatok a DVD-n lévő gyakorlatsorban lelhetők fel.