Leírás:
A tanórák folyamán rendszeresen van lehetőségünk arra, hogy tanítványainkról sokféle információt gyűjtsünk. Az anekdotikus feljegyzés arra szolgál, hogy egy előre meghatározott kategória vagy jelenség történéseit rögzítsük. Ismertetőjegye, hogy a rögzített adatokat a rögzítés pillanatában nem, csak utólag értékeljük. A többnyire szöveges feljegyzések egy-egy konkrét kérdés köré szerveződnek, elsősorban leíró jellegű megállapítások.
Például a tanulók együttműködési készsége változásának óráról órára történő feljegyzése és az alkalmazott tanórai módszereink együttes elemzésével értékelhetővé válik ezirányú tevékenységünk. A gyakorlás során szerzett megfigyelési tapasztalatok név mellé történő rövid szöveges leírása segíti az emlékezést, a későbbi megbeszélés vagy segítségnyújtás alapjául szolgálhat. A módszert gyakran alkalmazzuk olyan helyzetek rögzítésére, amely az érzelmi vagy szociális tanulási szférához tartozik (16.1. kép).