A NETFIT® elsődleges célcsoportját azok a gyermekek, tanulók jelentik, akik különösebb probléma nélkül végre tudják hajtani az egyes tesztelemeket és méréseket. Elsősorban a valamely fogyatékossággal élő, sajátos nevelési igényű tanulók esetében ugyanakkor számos tesztelemet – a fizikai vagy mentális problémák miatt – csak speciálisan adaptált formában (például hallássérültek esetében a hangjelek helyett vizuális jeleket alkalmazva), vagy megfelelő asszisztencia segítségével, szélsőséges esetben pedig egyáltalán nem lehet megvalósítani. A problémát a NETFIT® program teljes körű, inklúziót biztosító továbbfejlesztése, így kifejezetten az egyes fogyatékossági típusokhoz illeszkedő alternatív mérések rendszerbe építése lesz képes orvosolni. Mivel a NETFIT® diagnosztikus pedagógiai eszköz, a program ilyen irányú továbbfejlesztése azonban nem választható el az iskolai testnevelés inkluzív tartalmainak fejlesztésétől, így különösen
- a testnevelési kategóriába sorolás egészségügyi szempontjainak konszenzuson nyugvó felülvizsgálatától;
- a gyógypedagógus-, gyógytestnevelő-, tanító és testnevelőtanár-képzések bemeneti és kimeneti követelményeinek (minőségi szempontú) felülvizsgálatától és fejlesztésétől;
- a felkészített és felkészült humán erőforrás (mennyiségi) rendelkezésre állásának biztosításától;
- az egyenlő esélyű hozzáférést biztosító, teljes körűen akadálymentes iskolai sport- és szabadidőegységek kialakításától.
A NETFIT® program – az inkluzív iskolai testnevelés feltételeinek megteremtésével párhuzamos – továbbfejlesztése a T.E.S.I. stratégiában6 megfogalmazott intézkedések megvalósítását igényli, amit a következő hétéves időszakban tervezett, egymásra épülő beavatkozások biztosítanak. (Testnevelés az Egészségfejlesztésben Stratégiai Intézkedések, Magyar Diáksport Szövetség)