Navigáció: < Előző Következő >
Alkategóriák listájaKategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | JÓGAALAPÚ MOZGÁSPROGRAM AZ ISKOLAI TESTNEVELÉSBEN |
A gyermekek kreativitását a fantáziavilág mozgásban való megélésével és a játékos, képzeletüket megmozgató események, élmények, képek verbalizálásával kiválóan fejleszthetjük. A jógaalapú mozgásprogram egyik legfontosabb eleme a játék. A jógapózok neveiket állatokról kapták, így az óra egésze mesébe, történetbe ágyazva végezhető. Az óra vezetése során a spontaneitás és kooperáció kulcsfogalmak. A pedagógus – amellett, hogy segítséget kap egy hatékony és gördülékeny óra, vagy akár csak néhány gyakorlat levezetéséhez – szabadon dönthet arról, milyen fókusszal végezteti a gyakorlatokat, mikor hívja segítségül a gyermekek fantáziáját, mikor kérdezi, mesélteti őket arról az élményről, amit átélnek. Minden gyakorlat rengeteg tapasztalást hordoz magában. Fontos, hogy ezeket meg is tudja fogalmazni a gyermek, és erre adjon lehetőséget a pedagógus. A gyakorlat során a gyerekekben keletkezett érzetek, érzelmek, fantáziaképek megosztása egyszerre inspiráló, megerősítő és egyben megnyugtató is számukra.
Ha a gyermek a környezettől, pedagógustól pozitív megerősítést kap, akkor az újabb és újabb kreatív ötletek megjelenítésére inspirálja. [1, 2]