Kincsvadászat


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: Játssz TE IS! – Játéktár gyerekektől gyerekeknek

Kincsvadászat


Ikon

Ikon

Ikon

Játékalkotók: Játékdepó (Széchényi István Általános Iskola, Dunakeszi)

A csapat üzenete
„Célozz pontosan, szerezz minél több kincset, védd meg a zsákmányt, küzdj a társaidért, és légy a győztes csapat tagja!”


Hívjátok meg az iskolarádióban a többi osztályba járó gyereket is egy közös játékra! Ne legyen kötelező a részvétel, csak az játsszon, aki kedvet érez hozzá!


Játéktér: a játékosok számának megfelelő méretű terem, az iskola aulája vagy udvara, esetleg egy játszótér
Játékidő: 10 perc
Játékosok létszáma: minél többen vagytok, annál jobb, akár több osztálynyi résztvevő is játszhatja

Eszközök

  • csapatonként 1 db célpont, ahová el lehet juttatni a labdát (Ez lehet korfballállvány, vödör vagy egy diák kosarat formáló karja, de akár egy zsámolyra helyezett labda is.)
  • csapatonként 1 db labda (lehet szivacslabda, gumilabda, strandlabda is)
  • csapatonként 1 db dobótávolságot kijelölő bója
  • legalább 20 db „kincs” (ez lehet bója, babzsák, szalag, jelölőmez, maroklabda…)
  • 1 db stopperóra (időméréshez)

 


A Játékdepó csapatánál ez így történt

Szívesen álltak be a gyerekek a játékba, harmadikostól nyolcadikosig lelkesen vettek részt a kincsvadászatban. Számos pozitív visszajelzést kaptunk gyerekektől és tanároktól egyaránt. Ezért azt gondoljuk, hogy lesz még folytatása ennek a kezdeményezésnek.


Játékleírás:

A csapatok tagjai a pálya sarkain helyezkedjenek el a célok (pl. korfballállvány) mellé állva. A labdákkal a dobótávolságot kijelölő bójától vagy vonaltól célozzatok. Ha sikeres volt a dobás (vagyis sikerült bedobni a labdát a korfba, vödörbe, társ által kialakított kosárba), menjetek érte, passzoljátok a soron következő játékosnak, és gyorsan szerezzetek egy kincset (bója, jelzőszalag stb.) középről, majd vigyétek azt a csapat bázisára (korfállványba, dobozba, vödörbe). Ha nem volt sikeres a dobás, akkor pedig álljatok az oszlop végére, hamarosan újra rátok fog kerülni a sor.
Amikor elfogyott a kincs középről, minden sikeres dobás után kísérletet tehet a dobó, hogy a többi bázisról kincset raboljon. Minden sikeres dobás egy kincs elhozatalát teszi lehetővé a kiválasztott bázisról abban az esetben, ha „kő-papír-olló” párbajban is legyőzte egy ellenfelét a játékos. Ha nem nyert, sajnos nem hozhatja el a kincset, legközelebb egy újabb sikeres dobás után tehet kísérletet kincsszerzésre, bármelyik bázist ostromolva.
Célszerű nézni, hogy melyik bázison, erődben van a legtöbb kincs, és onnan „fosztogatni”. Az a csapat győz, amelyik a legtöbb kincset szerezte a játék során.


Jegyzetek: