Kézigyűrű


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: Játssz TE IS! – Játéktár gyerekektől gyerekeknek

Kézigyűrű


Ikon

Ikon

Ikon

Játékalkotók: Osztályok osztálya (Szent Miklós Katolikus Általános Iskola és Óvoda, Ópusztaszer telephely)

A csapat üzenete
"Sportolj és szórakozz!”


Illusztráció

Játéktér: kézilabdapálya méretű terület, tornateremben az egész terem
Játékidő: 2 × 20 perc, félidőben térfélcserével 
Játékosok száma: két csapatban legalább 4 résztvevővel játszhatjátok

Eszközök

  • 2 db bója
  • 2 db tornabot (például egy seprűnyélből is kialakítható)
  • 1 db gumikarika (20 cm átmérőjű – akár egy gumicsőből is elkészíthető)
  • résztvevők létszámának felével megegyező számú jelzőszalag

Illusztráció

Az iskolatársak »jó« játékról szóló jellemzései között fő szerepet foglalt el, hogy ne lehessen kiesni, ne kelljen a játék háromnegyedét ülve nézni, élvezetes legyen, és ne monoton futás. Ezeket tartottuk szem előtt, és azt, hogy az eszközök könnyedén elkészíthetőek legyenek. Mivel az iskolánknak nincs tornaterme, szempont volt az is, hogy bárhol játszható legyen, mozgatható eszközökkel és pályával. A játékban fontos szerepet tölt be a csapatmunka, egyedül nem lehet a cél felé haladni.


Játékleírás:

A játéktér kialakításához a pályát először is két térfélre kell osztani. A bójákba állítsátok bele a tornabotokat, majd azokat is helyezzétek el mindkét térfél háromnegyedénél. A bóják köré rajzoljatok 1 méter sugarú köröket.
A játékot 2 csapat játszhatja. A támadó csapat célja, hogy a karikát a botra juttassa. A védekező csapat célja, hogy ezt megakadályozza, illetve, megszerezze a karikát. A játék középen karikafeldobással kezdődik. Karikával a kézben csak egyet szabad lépni, így a karikát passzolgatással juttathatjátok el egyik helyről a másikra. A védekező csapat a kör elé felsorakozva tudja megakadályozni a botra dobást. Amennyiben a karika beesik az 1 méter sugarú körbe, vagyis nem sikerült rádobni a botra, akkor azt a védekező csapat kapja meg. Amennyiben a körből kigurul vagy kipattan a karika, akkor az továbbra is játékban van. A bóják köré rajzolt körbe nem szabad belépni, mert a belépésért, vagy ha lábat érint a karika, a pálya sarkáról szabaddobás jár a másik csapatnak. Ha az oldalvonalakat elhagyta a karika, akkor bedobás van a másik csapatnak. 1 pontot ér, ha sikerül rádobni a botra a karikát. Pontszerzés után a védekező csapat kapja meg a karikát, és ők rögtön kezdhetik is a támadást. Az a csapat nyer, amelyik több pontot szerez a játék végére.

 


Illusztráció

Jegyzetek: