Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | Játssz TE IS! – Játéktár gyerekektől gyerekeknek |
Játékalkotók: Tudorok és Vidorok (HSZC Eötvös József Iskolája, Hódmezővásárhely)
A csapat üzenete:
„Sok tanuló örömteli, felszabadult játéka! Röplabda, baseball és a méta keveréke.”
Játéktér: teremben és szabadban is megvalósítható, javasolt pályaméret: 10 × 20 méter
Játékidő: egy forduló 3 percig tart, több fordulóban javasolt játszani
Játékosok létszáma: legalább 10 résztvevővel érdemes kezdeni
Eszközök
A játéktérnek kijelölt területet rakjátok körbe a bójákkal úgy, hogy körbe lehessen futni! Jelöljétek ki a pálya szélén az indítóvonalat is! Ezután alakíthatjátok ki a két csapatot: az egyik lesz a „támadó” a másik a „védő”.
A védők – egy kivétellel – helyezkedjenek el szétszóródva a bójával körülvett területen, a támadók a terület rövidebb oldalára húzott vonalra. Ugyancsak itt helyezkedik el az egyik védő. Kezdődhet is a játék!
Egy csapat támadása 3 percig tart. A támadás a vonal mögül egy alsó nyitással kezdődik, és a nyitó játékos rögtön el is kezdhet futni a bójákon kívül körben. Közben az elütött labdát a védők igyekeznek minél hamarabb megfogni, és visszajuttatni a pálya rövid oldalán álló társuknak. Ha túl hosszú volt a nyitás, lehet egymás között passzolgatni. A labdát ilyenkor már meg lehet fogni, a röplabdaütés csak az indításkor kötelező. Amíg el nem jut a vonalon álló társnak a labda, addig a támadó játékos futhat körbe. Arra törekszik, hogy minél hamarabb az egész kört lefutva eljusson a támadó vonalhoz. Ha egy nyitás alatt beér, 2 pontot kap. Ha ez nem sikerül, akkor gyorsan be kell állnia egy bója mögé (a „bázisra”), mielőtt a védők eljuttatnák a labdát az indítóvonalon álló társuknak. Ha nem ér oda egy bója mögé, kiesik. Amikor az indítóvonalnál álló védő megkapja a labdát, azt tovább kell adnia a soron következő támadónak, aki alsó nyitással indítja a következő támadást. Amíg a védők nem végzik el a feladatukat, addig a nyitást végző és a bázisokon pihenő támadók is megiramodhatnak.
Cél, hogy 3 perc alatt minél több támadó beérjen az indítóvonal mögé. Ahány ember befut, annyi pontot szerez a csapat. Aki a saját nyitása alatt körbefut, az 2 pontot szerez. A kiesettek mínusz pontot kaphatnak, de ez a pontlevonás nem kötelező szabály. Ha van játékvezető, akkor ő számolhatja a játékosokkal együtt a pontokat.
3 percenként cserélhetnek a csapatok, a támadókból lesznek a védők, a védőkből a támadók. Ha mindkét csapat volt egyszer, azt „inningnek” nevezzük. Optimálisan 4 inninget érdemes játszani.
A játékot lehet nehezíteni nagyobb pályával, illetve bóják mellé állás helyett zsámolyra állással. A támadóknak is nehezebb a zsámolyokra felállni, és a védőnek is pontos labdát kell kapnia az indítóvonalnál, hogy ne lépjen le a zsámolyról.