Csengelei baseball


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: Játssz TE IS! – Játéktár gyerekektől gyerekeknek

Csengelei baseball


Ikon

Ikon

Ikon

Játékalkotók: Csengelei Tigrisek (Csengelei Általános Iskola, Csengele)

A játék üzenete
„Egy játék, ami összekovácsol, közösséget alakít és táplálja a versenyszellemet.”


Játéktér: a játékosok számának megfelelő méretű terem vagy tér a szabadban
Játékidő: 2 × 20 perc
Játékosok létszáma: legalább két csapat, csapatonként 4-5 résztvevővel

Eszközök

  • 2 db kislabda
  • bóják vagy más eszközök a pálya kijelöléséhez
  • 4 db zsámoly vagy bármi más a várak kijelöléséhez
  • esetleg toll és papír

Illusztráció

Illusztráció

Játékleírás:

A csapatok kialakítása és a kapitányok kijelölése után indulhat a játék, aminek menete hasonlít az amerikai baseballhoz, de annál mégis egy kicsit egyszerűbb.
A támadó csapat célja, hogy az adott játékidő alatt minél több pontot szerezzen, mialatt a védő csapat igyekszik megakadályozni a hazafutásokat, pontszerzéseket.
Ha megvan a két csapat, helyezkedjetek el a pályán! A támadó csapat kapitánya a pattintó vonalnál áll, a csapata tagjai pedig a dobózónában sorakoznak a vonal mögött. A védő játékosok a bójákkal körberakott tér közepén elszórtan helyezkedjenek el!
A támadó csapat tagja a dobózónából eldobja a labdát, amelyet mindig csak előre dobhat. Nem muszáj elindulni az első vár irányába, megvárhatja a következő dobót. A pályán 4 vár található, amelyben több játékos is tartózkodhat egy időben. A cél, hogy mind a 4 várat érintve a támadó visszaérjen a dobózónába. A védő csapat célja, hogy a labdát minél hamarabb visszajuttassa a kapitányhoz, aki a pattintó vonalnál várakozik. Ha a kapitány a labdát hamarabb lepattintja a vonalra, mint ahogy a támadó játékos eléri a várat, akkor az az egy támadó játékos kiesik a játékból. Szintén kiesik a támadó játékos, ha a védő játékos elkapja a dobó csapattól érkező labdát, és azt nem ejti el. Csak abban az esetben jöhet vissza egy játékos a játékba, ha egy csapattársa hazafutást hajt végre. Hazafutás az, ha a támadó játékos a várakat érintve, megállás nélkül visszaér a dobózónába. Beérkezésnek hívjuk, amikor a támadó játékos a 4 várat pihenőkkel érinti. Az első játékidő letelte után a csapatok cserélnek.
Pontozás: hazafutás 3 pont, beérkezés 1 pont, elkapás 2 pont.
Jó, ha előre megbeszélitek, hogy ki fogja a játék közben számolni a pontokat. Ez lehet a csapatkapitány, másik játékos, de egy szurkoló is a pálya széléről.

 


TIPP

A játékot úgy is kipróbálhatjátok, hogy körönként cserélitek a támadó és a védő szerepeket. 


Jegyzetek: