Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | Játssz TE IS! – Játéktár gyerekektől gyerekeknek |
Játékalkotók: Tószegi Vadrózsák (Tószegi Általános Iskola, Tószeg)
A játék üzenete:
„Egyedül kevés vagy, csapatmunkával kaszálhatsz.”
Szeretnétek saját bajnokságot rendezni?
A Tószegi Vadrózsák így oldották meg:
„A játék olyan jól sikerült, hogy testnevelésórára is becsempésztük. Mivel nálunk osztott a tornaterem, a szomszéd testnevelésóráról is átkukucskáltak, és megkérdezték, mit játszunk. Mondtuk, hogy kalózosat, és szívesen megtanítjuk nektek is. Hát, így kezdett terjedni. Most ott tartunk, hogy tervezzük a házibajnokságot.”
Játéktér: tornaterem, aula, udvar
Játékidő: szabadon meghatározható
Játékosok létszáma: ti dönthetitek el, de a Játékalkotók szerint az a jó, ha csapatonként 12-20 játékos van
Eszközök
4 db gumilabda, 4 db karika, 2 db zsámoly, 1 db bója, 20-30 db kislabda, 1 db teniszlabda, a játékosok felének megfelelő számú jelzőmez, stopper
Nálunk, Tószegen minden sport és játék népszerű, amihez labda kell. […] Próbáltunk olyan játékot kitalálni, ahol nincs kieső, a feladatok sokrétűbbek egy egyszerű fogyasztónál, és a csapattagok maximális egymásra figyelését, stratégia kidolgozását igénylik.
Alakítsatok két azonos létszámú csapatot, és az egyik csapat vegyen föl mezeket, vagy más módon jelöljétek, kik tartoznak egy csapatba! Sorsolással is eldönthetitek, kik lesznek először a kalózok, és kik a katonák.
A játéktéren egymástól 15-20 méter távolságban helyezzétek el a két zsámolyt. Ezeket „A” és „B” zsámolynak nevezzük a játékleírásban. A zsámolyok közötti területen keressetek helyet tetszés szerint a négy karikának. A bóját pedig az egyik zsámoly mögé, körülbelül 3 méter távolságra tegyétek le.
A kalózok álljanak az „A” zsámoly mögé. A katonák közül négyen a karikákban helyezkedjenek el, a többi katona pedig elszórtan a játéktéren várja a kezdést. A játék jelre indul!
A kalózok feladata, hogy az „A” zsámolyból a „B” zsámolyba hordják át a kislabdákat egyesével úgy, hogy a karikákban álló négy katona ne találja el őket a gumilabdával. Akit eltalálnak, annak vissza kell vinnie a kislabdát az „A” zsámolyba, és minél gyorsabban meg kell kerülnie a mögötte körülbelül 3 m-re elhelyezett bóját, mielőtt újra felvenne egy kislabdát. Ha a kalóz érinti az „A” vagy „B” zsámolyt, akkor „házban” van, így őt nem lehet kiütni. Pattanó labda nem számít találatnak. A kalóznak nem szabad elkapnia a gumilabdát. Az a kalóz, akinél nincs kislabda, nem célpont, ezért lehetősége van a „kincset” (kislabdát vagy teniszlabdát) vivő kalóztársát testével védeni a találattól, összekapaszkodniuk viszont tilos. Azok a katonák, akik nem a karikában állnak, segíthetnek a labdákat szedni, és passzolhatják azokat vissza a karikákban álló társaikhoz. A játéknak akkor van vége, amikor az összes kislabda áthordását követően utoljára a teniszlabda is a „B” zsámolyba került.
Természetesen az a csapat győz, aki rövidebb idő alatt tudja az összes kislabdát és a legvégén a teniszlabdát átjuttatni a „B” zsámolyba.