Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | Elméleti kézikönyv a TE IS trénerei és mentorpedagógusai számára |
Fiatalon élsportoló voltam, mert imádtam kosarazni és olyan örömöket éltem át általa, amely röpített a pályán. A sportolás azonban siker, kudarc, kihívás, teljesítmény, szorongás, együttműködés, ráhangolódás és elfogadás is egyben. Sportolóként megtapasztaltam, tanárként és edzőként a gyerekek fejlesztésében tudatosan használtam, klinikai és sportpszichológusként pedig megértettem és klienseimnek megtanítottam, hogy milyen fontos területe a mozgás az életnek. Nem azért, mert csupa egészség, hanem azért, mert általa és vele az élet maga és annak legfontosabb elemei megtaníthatóvá, megtanulhatóvá és fejleszthetővé válnak.
A TE IS Programban nem csupán leírtuk, de végigéltük a versengő együttműködés, az élmény általi tanulás, a flow, az egymás megismerése és teljes körű valós elfogadása, a közös gondolkodás és a kreativitás minden inspirációját. A TE IS Program, számunkra alkotók számára is, maga volt az élmény, a kapcsolat és a tanulás.
Úgy érzem, két kisiskolás gyermek édesanyjaként, hogy fontos lenne, ha a pedagógusok kezébe olyan egységes eszközrendszer kerülne, aminek segítségével tudatosabban segíthetik és fejleszthetik a gyermekek bontakozó személyiségét játékos, észrevétlen formában, védett keretek között.
Szociális munkásként, a család- és gyermekvédelem területén végzett szakmai munkám szinte minden mozzanata szorosan kapcsolódott az iskolák életéhez. Később tematikus iskolai programok, kutatás-fejlesztési és szervezetfejlesztési projektek részese voltam, miközben különböző management területeken képeztem magam tovább.
A felnőttek és a gyerekek világának kapcsolata, összefüggései, illetve ennek a viszonynak a szorossága a szakmai és a személyes életemet is meghatározzák. Az iskolai élet, a tanulás és a tanítás jobbá tételét éppen ezért a szereplők közösségében tartom megalapozhatónak.
A TE IS Program fejlesztésében a legizgalmasabb kihívást számomra az jelentette, hogy miként tudunk egyszerre odafigyelni az iskolában történő folyamatokra (tanítás, tanulás, nevelés, fejlesztés), valamint a gyerekek és a felnőttek egyéni, csoportos vagy közösségi érzéseire és értékeire.