51. Add tovább lufival


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ
Helyszín: osztályterem
Létszám: egész osztály 3 csapatban
Eszköz: 25 db lufi

51. Add tovább lufival


Ikon - osztályterem

Létszám: egész osztály 3 csapatban
Eszköz: 25 db lufi


Három csoportot alakítunk, három oszlopba rendezzük a padokat, mindegyik padban egy-egy tanuló ül. Jelzésre az oszlop elején lévő játékos egyesével maga mögé üti a lufikat, amik kézről kézre járva jutnak el az oszlop végén álló társhoz, aki egy helyre gyűjti őket. Ezt követően a feladatot visszafelé is meg kell ismételni, így akkor van vége a feladatnak, ha az összes lufi visszakerül a kiinduló helyre. Ha a lufi leesett a padra vagy a talajra, a lufihoz legközelebb állónak vissza kell vinnie a kiinduló helyre. Cél, hogy az osztály minél kevesebb hibával és minél gyorsabban teljesítse a kihívást.

 


Variáció(k)

  • A három oszlopot összekötve az egész csoport egy csapatot alakít, és többfajta, előre meghatározott útvonalakon juttatják el a lufikat a célba.
  • Hármas, esetleg négyes csoportokat alakítunk. Az előző játékhoz hasonlóan egy lufit elindít az első tanuló, azonban az érintés után nem marad a helyén, hanem a sorban következő üres helyre ül, mielőtt a lufi odaér. Ezt követően a társa is így jár el, és ezzel a haladási módszerrel kell teljesíteni a pályát.
  • A játék csapatokban versenyjátékként szervezve is játszható.