19. Egy lépéssel mögöttem!


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ
Helyszín: osztályterem
Létszám: egész osztály
Eszköz: Nem szükséges

19. Egy lépéssel mögöttem!


Ikon - osztályterem

Létszám: egész osztály
Eszköz: nem szükséges


A pedagógus (vagy a játékvezető) a játékosokkal szemben áll és bemutat egy 2 vagy 4 ütemű gyakorlatot (korosztálytól függően), amit a tanulók megjegyeznek. Majd a játékvezető bemutatja a második gyakorlatot. Az alapvető nehézséget az okozza, hogy a gyerekeknek ezután nem ezt, hanem az első gyakorlatot kell bemutatniuk. Ez így megy tovább, azaz a tanulóknak mindig az eggyel korábban látott gyakorlatot kell megismételniük. Egy kis papíron mindenki jelölje, hogy hány gyakorlatot sikerült pontosan megismételnie. A játék végén adjuk össze, hogy osztályszinten hány sikeres megoldás született, amit egy új játékban próbáljanak meg a diákok túlszárnyalni.


Variáció(k)

  • A diákok 2 gyakorlattal később ismétlik az első feladatot.

 


Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • Kezdetben hagyjunk hosszabb várakozási időt, és/vagy ismételjük meg a gyakorlatokat!
  • A játék bemelegítéshez is kiválóan alkalmazható.