Tanulási szempontok:
Az 1–4. osztályosoknál meghatározottak szerint.
- alsó nyitások különböző magasságba és módon feldobott labdából
- alsó nyitások előre meghatározott célterületekre
Példák:
- Alsó nyitás háló felett két, egymástól 2 méterre lévő antenna között, 4-5 méter távolságból, ellenkező kézből feldobott/elengedett labdából, a túloldalon lévő tanulónak el kell kapnia a labdát, majd beállni a sor végére.
- Alsó nyitás lepattanó labdából 7-9 méter távolságban zsámolyon álló társ kezébe, folyamatos forgással.
- Alsó nyitás 7 méteres távolságból háló/gumiszalag felett meghatározott célterületre – szőnyegek, padok, bóják jól használhatók a kijelölésre.
- A gyerekek párokba állnak a pálya eltérő térfelén. A nyitó játékosnak attól függően kell a pálya adott pontjára juttatnia nyitással a labdát, hogy a társa hol áll.
- A gyerekek párokban állnak kb. 4 méterre a hálótól. A pár egyik tagja megpróbálja alsó egyenes nyitással a társa kezébe juttatni a labdát. Amennyiben sikerül eltalálnia a társát, 1 lépést hátralép az alapvonal felé. A társ is ugyanígy végzi a feladatot. Amennyiben nem sikerül eltalálni a társat, a tanulók egy-egy lépéssel közelednek egymáshoz. Cél: Az alapvonalig eljutni.
- A röplabdapálya mindkét térfelén szimmetrikusan elhelyezek 6-6 hulahoppkarikát. Létszámtól függően 3–6 tanulót állítunk fel a pálya alapvonala mögött, labdával egymással szemben, mindkét oldalon. A játék célja, hogy a nyitóvonal mögül, alsó nyitással betaláljanak az ellenfél térfelén kihelyezett karikákba. Amelyik karikába sikerült benyitni, azt kivesszük. Az a csapat a győztes, akinek hamarabb fogynak el a célkarikái.