You are not authorized to access that location.

Nyitó méta

ADATLAP
Játék neve: Nyitó méta
Javasolt korosztály: 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Sportági előkészítő feladatok, játékok
  • Sportági feladatok, játékok
Sportági feladatok, játékok: Röplabda
Sportági előkészítő feladatok, játékok:
  • Technikai
  • Taktikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
  • Kapcsolat az eszközzel
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Csoportos / csapat
Eszközigény: labda
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Magyar nyelv és irodalom
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • kooperációs játék
  • hálós játék
  • célzó játékok
Technikai / készség nehézség: Magas figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Kis játékok

Nyitó méta 1. (ábra)

Nyitó méta 1. (ábra)

Nyitó méta 2. (ábra)

Nyitó méta 2. (ábra)

 

3:3 elleni játék, 12 × 6 méteres pályán, 224 cm-es hálómagasságnál. Az egyik csapat tagjai az alapvonal mögött helyezkednek el labdával a kézben, az első az egyes hely mögött megjelölt négyzetben (1-es számú), társai a négyzet mögött. A másik csapat tagjai közül ketten fogadáshoz készülnek a térfelük jobb, illetve bal felében, harmadik társuk középen a hálónál helyezkedik. A nyitó csapat első tagja alsó nyitással nyit a négyzetből, és azonnal a háló előtt kijelölt négyzetbe (2-es számú) fut. Eközben a másik csapat fogadó játékosai közül az, akinek az oldalára érkezik a labda, bejátssza azt a középső társához, aki elkapja a labdát. Ha a futó a megfogás előtt beér a középső négyzetbe, játékban marad, ha nem, visszamegy a saját alapvonalán kívülre. Ezután a következő játékos hajtja végre a nyitást, és ő fut középre. Ha az előző játékos játékban maradt, a nyitás pillanatában kifut az alapvonalon kívül, a 3-as pozíció mögött kijelölt négyzetbe (3-as számú). A nyitók pontot kapnak, ha egy futójuk középre fut, majd újra kifut az alapvonalon kívülre. A fogadók pontot kapnak, ha a futó beérkezése előtt középen álló társukhoz játsszák a labdát, és ő megfogja azt. A fogadó csapat tagjai változtassák a pozíciójukat, hogy mindenki legyen fogadó és elkapó is (pl. pontszerzés esetén forognak egyet). A futó megkísérelhet egyszerre elfutni a középső négyzetig (2-es) és kifutni az alapvonalon kívülibe (3-as). A játék variációja lehet, ha a futó játékosnak oda-vissza teljesítenie kell a távot a pontszerzéshez, egy fogadás-bejátszás alatt. Játszható pontszámra (pl. 25 pont) vagy meghatározott számú nyitásra – melyik csapat hány pontot tud gyűjteni ez alatt. Természetesen egy játékmenet után cseréljük a szerepeket.