Szökdelj át!

ADATLAP
Játék neve: Szökdelj át!
Javasolt korosztály: 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
  • Sportági előkészítő feladatok, játékok
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások: Ugrások, szökdelések
Sportági feladatok, játékok:
  • Labdarúgás
  • Kosárlabda
  • Kézilabda
  • Röplabda
  • Atlétika
Sportági előkészítő feladatok, játékok:
  • Technikai
  • Taktikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Térbeli tudatosság
  • Energiabefektetés tudatossága
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám:
  • Osztályszintű
  • Csoportos / csapat
Eszközigény: kötél, karika
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

 

A talajra helyezett karikákból / talajra ragasztott, rajzolt körökből, négyzetekből több, hosszú, kanyargós ugróiskolát alakítunk ki. Ezek mindkét végénél 2–4 tanuló helyezkedik el. Az elsők egy időben, szökdelve elindulnak az ugróiskolában egymás felé. Amikor találkoznak, játszanak egy „Kő-Papír-Ollót”, aminek a győztese továbbszökdel, a vesztese visszafut a saját indulóoldalára, és beáll az oszlop végére. Amelyik tanuló visszafutott, arról az oldalról elindul a soron következő, és a szembejövővel találkozva megismétlik a feladatot. Cél, hogy a játékos átjusson az ugróiskola túloldalára. Ha ez sikerül neki, visszafut a helyére, és újrakezdi a játékot. Játszható páros, illetve egylábas szökdeléssel. Változata lehet, ha a „Kő-Papír-Olló” vesztese, illetve a túlsó oldalra átérő játékos nem a saját induló oldalához fut vissza, hanem egy másik ugróiskola tetszőleges végéhez áll be, onnan folytatva a játékot.