A talajra helyezett karikákból / talajra ragasztott, rajzolt körökből, négyzetekből több, hosszú, kanyargós ugróiskolát alakítunk ki. Ezek mindkét végénél 2–4 tanuló helyezkedik el. Az elsők egy időben, szökdelve elindulnak az ugróiskolában egymás felé. Amikor találkoznak, játszanak egy „Kő-Papír-Ollót”, aminek a győztese továbbszökdel, a vesztese visszafut a saját indulóoldalára, és beáll az oszlop végére. Amelyik tanuló visszafutott, arról az oldalról elindul a soron következő, és a szembejövővel találkozva megismétlik a feladatot. Cél, hogy a játékos átjusson az ugróiskola túloldalára. Ha ez sikerül neki, visszafut a helyére, és újrakezdi a játékot. Játszható páros, illetve egylábas szökdeléssel. Változata lehet, ha a „Kő-Papír-Olló” vesztese, illetve a túlsó oldalra átérő játékos nem a saját induló oldalához fut vissza, hanem egy másik ugróiskola tetszőleges végéhez áll be, onnan folytatva a játékot.