A tanulók 6–12 fős csoportokban egy kb 3 × 3 méteres lepedő sarkait, oldalait megfogva körbeállják azt, így játszanak.
- Háborgó tenger: A tanulók a lepedőt a karjaik mozgatásával folyamatosan hullámoztatják, a tanár által meghatározott „viharerősség” alapján (gyenge szellő = kis mozgatás; heves vihar = erőteljes, gyors mozgatás).
- Hullám: A tanulók guggolásban fogják a lepedőt. Meghatározott tanulóval kezdve a játékosok egymás után gyorsan állásba emelkednek, a lepedő szélét fogva karjukat a magasba lendítik, majd újra leguggolnak.
- Gomba: A tanulók a lepedőt a magasba lendítik, majd leguggolva a széleit a talajra szorítják, ezzel „gomba kalapját” formázva.
- Hegymászás: A tanulók a lepedőt a magasba lendítik, majd leguggolva a széleit a talajra szorítják, ez a hegy. Ezután négykézláb a „hegy tetejére” másznak.
- Szívverés: A tanulók a lepedőt a magasba lendítik és előrelépnek egy lépést, majd hátralépnek és a karjukat mélytartásba lendítve a lepedőt kifeszítik, ezzel imitálva a szív működését.
- Át a gomba alatt: A tanulók a lepedőt a magasba lendítik, majd meghatározott szempont szerinti tanulók (csak a fiúk; csak a lányok; akiknek színes a cipőjük stb.) átfutnak alatta, és egy szabad helyre állva ismét megfogják a lepedő szélét.
- Rabló–pandúr: Két játékos kivételével a tanulók körbeállva fogják a lepedő szélét. A kijelölt két játékos közül az egyik a fogó (pandúr), másik a menekülő (rabló). A fogó üldözi a menekülőt, aki a lepedő körül, de a lepedő alatt is menekülhet. A lepedőt tartó társak a lepedő szélének megemelésével „kaput” nyithatnak az átfutáshoz az üldözőnek és a menekülőnek, de be is zárhatják a kaput. Megfogás esetén azonnal szerepcserével folytatódik a játék.