TE IS- Koncepció és módszertan

Szűrők, jellemzők...
Tanórán kívüli fizikai aktivitást támogató területek: TE IS
Fejlesztési terület: egyéni és szociális készségek, felelősségvállalás
Elméleti dimenziók: Előkészítés

A Magyar Diáksport Szövetség 2014 elején indította útjára a TE IS Program gyakorlati megvalósítását. Ezt megelőzően a Szövetség vezetői és munkatársai már birtokában voltak annak az elméleti koncepciónak, amelynek célja az iskolai környezetben zajló testmozgás szemléletének újragondolása, a társas befogadás erősítése és az önkéntesség iskolai elterjesztése. Erre a három témára épült a 2013 végére megalkotott TE IS Koncepció, illetve az annak előzményeként lefolytatott országos szintű, reprezentatív iskolai kultúrakutatás.

A TE IS Program módszertana a tanórán kívüli időszakokra fókuszál. Bár programunk elemei legfőképpen a szünetekre, az iskolai órák utáni időszakokra vonatkoznak, mindez nem jelenti azt, hogy az órákon és egyéb strukturált foglalkozásokon zajló társas és pedagógiai hatásokra ne lennénk tekintettel. Programunk középpontjában az iskola diákjaiból toborzott, 10-12 fős TE IS Csapat áll. A TE IS Programban ez az a csoport, amelynek fejlődése, belső munkája és kreativitása, valamint aktivitása által valósulnak meg az iskolában a mozgásprogramok és aktivitások. Módszertanunk direkt módon leginkább ennek a csoportnak a munkáját támogatja, ám ahogyan a későbbiekben látható lesz, a módszertani elemek – az egyes szervezeti rétegeknek megfelelően – az egész iskola fejlődésére vonatkoztathatóak. Módszertanunk a TE IS Csapat munkájára, és ezen keresztül az egész iskola kultúrájának, folyamatainak fejlesztésére is képesek lesznek hatni.