Zsonglőr

ADATLAP
Játék neve: Zsonglőr
Javasolt korosztály: 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alapvető mozgásformák - manipulatív mozgások
Alapvető mozgásformák - manipulatív mozgások: kézzel végzett feladatok
Sportági feladatok, játékok:
  • Kosárlabda
  • Kézilabda
  • Röplabda
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Technikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Kapcsolat az eszközzel
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám:
  • Osztályszintű
  • Egyéni
Eszközigény: labda
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Művészetek
  • Történelem / társadalomtudomány
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

 

Két teniszlabdával, két gumilabdával vagy röplabdával, illetve két különböző labdával is végrehajtható feladat.

  • mindkét kézben egy-egy teniszlabda, egyik labda feldobása-elkapása, majd másik labda feldobása-elkapása
  • egyik labda lepattintása-elkapása, majd másik labda lepattintása-elkapása
  • két labda feldobása egyszerre, majd elkapás
  • két labda lepattintása egyszerre a talajra, majd elkapás
  • egyik labda feldobása, másik labda átvétele a másik kézbe, majd a feldobott labda elkapása a szabad kézzel
  • egyik labda talajra pattintása, másik labda átvétele egyik kézből a másikba, majd a lepattintott labda elkapása a szabad kézzel
  • egyik labda magasba dobása, másik lepattintása és elkapása, majd feldobott labda elkapása
  •  egyik labda magasra pattintása, másik feldobása kis magasságba és elkapása, majd lepattintott labda elkapása
  • egyik labda falra dobása és lepattanás utáni elkapása, majd ismétlés a másik labdával
  • egyik labda falra dobása és visszapattanó labda elkapása, majd ismétlés a másik labdával
  1. Labda pattintása, ütése, alapérintések

A teremben elszórtan kihelyezünk legalább a tanulók létszámának megfelelő számú bóját. A tanulók a bóják között, labdavezetéssel haladnak sok bójakerüléssel.

  • Magas súlyponti helyzetű, közepes súlyponti helyzetű és alacsony súlyponti helyzetű haladással
  • Labda folyamatos talajra pattintása domináns kézzel, nem domináns kézzel, két kézzel kosárérintés kéz- és ujjtartásával. Mindhárom végrehajtási módnál fontos felhívni a figyelmet arra, hogy a labdát az ujjaikkal, ujjbegyekkel érintsék.
  • Lepattintás erősségének és felpattanás magasságának kontrollálásával: térdig, csípőmagasságig, mellkasmagasságig pattan a labda
  • Csukló helyzete szerint: 1. utána csapódó csuklóval; 2. kar meghosszabbításában megtartott csuklóval; 3. hátrafeszített csuklóval végrehajtva a feladatot