16. Kesztyűs


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ
Helyszín:
  • osztályterem
  • park/liget
Létszám: két vagy több egyforma létszámú csapat
Eszköz: 1-2 db kesztyű, rongy, teniszlabda

16. Kesztyűs


Ikon - osztályterem

Ikon - park/liget

A két csapatot leültetjük egymással szemben egysoros vonalba, körülbelül 5-6 méter távolságra egymástól. Középen egy tárgyat helyezünk el (például kesztyűt). Mindkét csapatban megszámozzuk a tanulókat 1-től kezdve, így a két csapatban azonos számok lesznek. A feladat, hogy a középen elhelyezett tárgyat a szólított számokkal rendelkező tanulók megszerezzék, és „hazavigyék” a saját helyükre. Ha ezt az ellenfél érintése nélkül meg tudják tenni, akkor pontot szereznek a csapatuknak. Ha azonban azt a játékost, aki megszerezte a tárgyat az ellenfele meg tudja érinteni (miközben nála van a tárgy), akkor a védekező csapat kapja a pontot.

 


Variáció(k)

  • Ha az elsőnek szólított két játékos egyike sem meri felkapni a tárgyat, akkor szólíthatunk újabb számot, így 4 tanuló fogja körülállni azt. Ilyenkor fontos szabály, hogy az elzárás, azaz a csapattársak összejátszása szigorúan tilos, illetve tárgyszerzés esetén mindig csak saját ellenfele (a vele azonos sorszámú) üldözheti a tárgyat vivő játékost.
  • Próbáljuk ki 2, majd 3 tárggyal. Az egyes tárgyakhoz szólított számsorrendben kell futni. Például ha a 6., 4., 5. sorszámokat szólítjuk, akkor a 6-os sorszámú­ak az első tárgyhoz, a 4-esek a másodikhoz, az 5-ösök pe­dig a harmadikhoz futnak.

Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • A játék során fokozottan figyelnünk kell a játéktér nagyságára. Ha túl sok a diák (például 15-15 fő egymással szemben) és viszonylag kicsi a játéktér, akkor érdemes 4 csapatban játszani, így 7-8 tanuló sokkal kevésbé balesetveszélyesen tud játszani. Az egy oldalon lévő két csapat pedig 2-3 fordulónként cseréljen!
  • A csapatok akár négyzet formában is elhelyezkedhetnek, így egyszer az egyik oldal, majd a másik oldal próbál kesztyűt szerezni.
  • Hívjuk fel tanítványaink figyelmét (vagy kérdéseken keresztül mutassunk rá), hogy nem feltétlenül célszerű a tárgyat egyből felkapni és hazaszaladni vele! A tárgynál türelmesen, de nagyon figyelmesen ki lehet várni azt a pillanatot, amikor az ellenfél játékosa éppen nem figyel, és ekkor megpróbálni elhozni a tárgyat, vagy megérinteni az ellenfelet, ha felkapta azt.