Labdafoglaló

ADATLAP
Játék neve: Labdafoglaló
Javasolt korosztály: 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
  • Alapvető mozgásformák - helyzetváltoztató mozgások
  • Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások:
  • Járások, futások, oldalazások
  • Ugrások, szökdelések
  • Kúszások, mászások
Sportági feladatok, játékok:
  • Labdarúgás
  • Kosárlabda
  • Kézilabda
  • Röplabda
  • Atlétika
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
  • Kapcsolat az eszközzel
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: labda
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Természetismeret / természettudomány
  • Történelem / társadalomtudomány
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok

 

A teremben elszórtan annyi labdát helyezünk el a talajon, ahány tanuló van. A tanulók szabadon mozognak futással a labdák között, azok érintése nélkül. Jelre meghatározott testhelyzetet kell elfoglalniuk a labdáknál (egy labdánál egy tanuló lehet), például:

  • törökülés a labdának háttal
  • hason fekvés arccal a labda felé
  • térdelőtámasz, labda a két kar között
  • terpesztérdelés a labda felett
  • hátsó fekvőtámasz a labda felett
  • egy lábon állás a labda mellett
  • hajlított terpeszállás a labda felett
  • hajlított terpeszállás a labdával szemben, nyújtott karral, két kézzel labda érintése
  • hajlított terpeszben a labda magastartásba emelése

Variációk:

  • A tanulók különböző helyváltoztató mozgásformákkal haladnak, amelyeket maguknak találnak ki (pl. váltott lábú szökdelés, futás háttal, nyusziugrás, sasszéfutás stb.). Két „labdafoglalás” között mindig újabb mozgásformával kell haladni.
  • Két testrész: A tanulók tetszőleges vagy meghatározott módon haladnak a talajra helyezett labdák között. Jelzésre – ami történhet szóban, vagy ábra/kép felmutatásával – minden tanuló a meghatározott két testrészével érinti meg a talajon levő labdák egyikét.